Ford diagnosztikai csatlakozo

Fakla Gyula fakla at freemail.hu
Fri May 3 20:49:14 CEST 2002


2002.05.03. 20:23:01, Hajdu Csaba <hajdu at sunserv.kfki.hu> wrote:

>> Nezd meg ezt a linket:
>> http://www.georgiasyty.com/aldl.htm
>> Ez arrol magyaraz, hogy a diagnosztikai csatin kell valamit
>> piszkalni, es az "engine light" (ez valamelyik izzo a muszefalon?)
>> villogassal kozli a hibat. Ezzel pl. lehet hibat diagnosztizalni,
>> ha nincs keznel laptop. Ezt mar hallottam opelesektol, csak
>> konkretan sosem mondta meg senki, hogy hol,hogyan, es mit.....
>
>No ez az... Meg a csatlakozo kiosztasat sem talaltam meg... Az
>ALDL-ben 2x6 csatlakozo van, az Astran (96-os) 2x5. Ebbol 5 van
>bekotve (az ALDL-ben 6). Igy nez ki:
>
>     A B . . C
>    _. . . D E_
>
>Ha valaki tudja, hogy melyik mi, ne kimeljen :)
Szo szerint idezek: "10 pin European (Opel) Connector"
      ___--___
      F G H J K
      E D C B A
      
Ha minden igaz, akkor az A (barna szinu) a GND.
A B (fekete/feher) a "Paper Clip" . Ezt a kettot irja
osszekotni azert , hogy elpislogja magat a diag izzo.
Az F az a +12V
A G az a 8192 Baud -os data. Erre kene kotni egy
illesztot Max232-vel. Ehhez van progi. Sajna a Corsaban
16 pontos csati van, azon nem irjak a "Paper Clip" pontot.
A soros megvan, csak ossze kell dobnom az interfeszt.
Udv:Fakla Gyula







More information about the Elektro mailing list