Erintesvedelem autoban
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Sat Jun 1 14:28:55 CEST 2002
Az idevago szabalyokat sajna en sem vagom.
Viszont lattam mar, hogy oldjak meg mobil aggregatornal a dolgokat:
Fi relet alkalmaznak, es levernek egy foldelokarot a jarganynal. Na meg persze a
fogyasztok foldelt konnektorokba vannak dugva.
Ez igy ugyebar ugy mukodik, hogy a karo'n at a kocsi szekrenye es a
vedoerintkezok vannak lefoldelve (ergo egymassal osszekotve), az aggregator
kimeno pontjait viszont nem tudom, hogy szabadon mennek-e vagy az egyik kozuluk
a fi rele elott ra van-e kotve a foldre. En az utobbit tennem.
Ha eltekintunk a nagyfesz feltoltodes veszelyeitol, akkor elvileg addig nem kell
a foldelessel foglalkozni, amig csupan egyetlen fogyaszto van rakotve a tapra.
Tehat ekkor mukodik ugy, mintha a halozatrol lenne 1 db levalaszto trafo, amirol
ugye csak 1 fogyasztot szabad megtaplalni, kulonben elveszti a jelentoseget a
kovetkezok miatt. Ket fogyasztotol mar, ha ezek erintesvedelmileg I. osztalyuak,
vagyis eleve foldelni kellene oket, akkor a fenti jatekot el kell jatszani.
Ugyanis nincs kizarva, hogy mindketto testzarlatos legyen (nem feltetlenul
egyszerre kell meghibasodniuk), es akkor eloallhat az, hogy a ket megerintheto
burkolat kozott ott van a teljes kimenofesz. Es hiaba szabadpotencialu az egesz
ekkor mar.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list