valto

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Tue Jul 30 00:40:34 CEST 2002


>> > rovid idore. A nevleges tobbszorose. Tehat ki is tudjak progetni a mozdony
>> alatt
>
>Ez legfeljebb a régieknél lehet igaz (mármint a kipörgés) mert a maiakban ezt
meggátolja az automatika.
>A MÁV ugyanis nem örül annak ha gödröket koptatnak a sinbe.

Persze, hogyne! Nem is ugy gondoltam, hogy adnak neki, hadd porogjon a kerek,
hanem csak a kepessegre celoztam. Tehat hogy a vazra epitett motorok jelentosen
tul vannak meretezve. Pl ezen a V43-ason a hajtomotorok osszteljesitmenye 5,4MW
korul van, mig a mozdonynak maganak csak - mint megtudtuk - 2,2MW. Ha be lenne
epitve valtozatlan suly mellett 5,4MW, akkor meg talan 80-nal is ki tudna
porgetni a kerekeket (elvileg megint csak).
Nezzuk egy pillanatra. 80tonna, az 800 000 N, szorozva 0,3-mal (legyunk
nagyvonaluak), az 240 000 N vonoero kell a kiporgesi hataron. 5400 kW / 240 kN =
22,5 m/s = 81 km/o. Hogy beletrafaltam! :-)) Na jo, a 80 tonna csak sacc/kb,
lehet, hogy nem ennyi a V43-as tomege, mint ahogy az is lehet, hogy nem 0,3 a
vas-vas surlodasi tenyezo.

> Üdvözlettel Szabados   István   <szabados_i at dpg.hu>

hjozsi





More information about the Elektro mailing list