[OT] szelhajtasu kavedaralo
Sass Péter
spafi at aramszu.net
Mon Jul 29 09:27:30 CEST 2002
Bocs, hogy nem válaszoltam, valahogy elkeveredett ez a levél!
Csorba Tibor <csotibi at freemail.hu> 2002.07.29. 07:51:56 +2h-kor írta:
> > Ez a resze a dolognak mukodik merev vitorlaval is, vagy kell, hogy
> > domborodjon, es legyen szivohatas a domboru oldalan?
> > Nem mintha hajoznek :)
Amit írtam, az ideális esetben sík vitorlára igaz. Nem kell, hogy
domborodjon, de ha domborodik, akkor egyéb hatás is bejöhet, ami
fokozza a merőlegesen ébredő erőt, és nem csak ideális (örvénymentes),
hanem valóságos esetben is. Viszont így elvileg nő a széllel szemben
tanúsított ellenállás is, hiszen nő a keresztmetszet! Az, hogy az
erőt szívóhatásként képzeljük el a domború oldalon, vagy nyomásként
a homorún, az mindegy! Szinte mindig létrejön mindkettő. Ebben az
esetben (széllel nagy szöget bezárva haladás) igaza lehet Tibornak,
hogy szárnyprofil az ideális, de megjegyezném, hogy általános
esetben nem!
> > Sanyi
>
> Hali!
>
> Bár nem Peter, de írnám: kell bele az a kanyar. Megy a dolog egyébként merev
> vitorlával is, de ne deszkalapra gondolj! A vitorlán hasonló erok ébrednek,
> mint egy repülogép szárnyán, tehát ide is egy szárnyprofil az igazi, mint
> ahogy létezik is ilyen hajó. Anno mutogattak is ilyeneket Deltában és
> hasonló musorokban. A merev szárnyprofiltól jobb hatásfokú a forgó henger.
Mármint - gondolom - nem egy sima henger, hanem valami szárnyakból
összeállított izé, ugye?
Üdv.:
--
Sass Péter
Távközlés technikus és tranzisztor-gyógyász
"Mindent meg lehet magyarázni, mindent meg is szoktam...!
De ha azt mondom, hogy termelési átalánydíj-juttatás, hát azt én sem értem."
More information about the Elektro
mailing list