valto

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Mon Jul 29 11:44:32 CEST 2002


> mozdonyokban van legalabb 2 qrvanagy egyenaramu motor (1800A 1500V vagy
> ilyesmi), ezek kommutatoros dc motorok, hatalmas nyomatek veheto ki
beloluk
> rovid idore. A nevleges tobbszorose. Tehat ki is tudjak progetni a mozdony
alatt

nekem egyszer azt mondta egy gépészmérnök, hogy a m43-as(?) mozdony álló
helyzetből, saját hosszán képes felgyorsulni 40km/h-ra. nem tom igaz-e, de
ha igen az nem semmi! (gondolom paks ilyenkor megroggyan kicsit :-))) )

hg

ui: és mi van az audinak a reklámban látható fokozatmentes váltójával?

----- Original Message -----
From: "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at alarmix.net>
To: "elektro" <elektro at irisz.hu>
Sent: Saturday, July 27, 2002 8:30 PM
Subject: Re: valto


> >Letezik ilyen. Meg a regesregi Deltaban mutatta be Kudlik Juli.
> >El nem mondom a mukodesi elvet. Eleve nagyon hulyen nezett ki.
> >Rettenetes mennyisegu 8-as alakban lanckerekre tekert lancbol volt.
> :-)) Vegulis lehet, hogy jo sok fix attetellel rakozelit az ember, de ez
> biztosan nem valami apro joszag.
>
> Valodi fokozatmenteset nem lehet csinalni.
> Viszont regebben lattam valami olyat, ami fix attetelek kozott egy
hozzaadott,
> sokkal kisebb teljesitmenyu motorbol jovo plusz fordulatszamot hozott
letre,
> szoval a fokozatok kozott megis volt egy folyamatossag. A fo hajtott
tengely
> lehetett allando fordulatszamu, es ez volt a lenyeg.
>
> Sot, ilyesmi elven gyarottak egyeniranyitokat is. A primerben ket trafo
volt,
> egy fix meg egy sokfokozatu. Ezek ugy voltak kotve, hogy a fokozatokon
> vegigsetalva a fokozatkapcsolo, a kimeno fesz nullatol ment a max-ig. A
> fokozatok kozott meg transzduktorral lehetett folyamatosan valtoztatni a
> feszultseget. Nagy gondolat volt, de ma mar mindig visszautasitom a
javitasat,
> csakis tirisztoros elotettel vagyok hajlando az ilyen masinat
szabalyozhatova
> tenni.
>
> Surlodo fokozatmentes hajtasra meg egy tekercselogepben lattam jo peldat.
> Ket nagy tarcsa forgott egymas kozeleben, egymassal parhuzamosan, de nem
egy
> tengelyuen, hanem ugy, hogy az egyiknek a pereme a masik tengelyehez volt
kozel.
> A ket tarcsa kozott egy kis gumis kerek teremtett kapcsolatot, amelynek a
> tengelye meroleges volt a tarcsakera, es persze a tengelyvonalak
metszettek
> egymast.
>
> Az attetelt a kis kerek helyzete hatarozta meg. Ezt egy menetes orsoval
lehetett
> valtoztatni.
> Ezzel az attetellel nem a tekercselo foorsojat hajtottak, hanem a
huzalelotolast
> vitte, hogy mindenfele huzalhoz be lehessen allitani a megfelelo
> menetemelkedest. Meg a vegallas reteszelok is eleg jol mukodtek....
szummaban:
> ha jol be volt love, pillanatok alatt szepen, menet menet melle felment
sok
> menet sok sorban, persze vekony huzalbol.
>
> Visszaterve meg egy picit: a mozdonyokban a ward-leonard hajtas (ha jol
irom)
> vegulis elegge megvalositja ezt a fokozatmentes valtomuvet elektronyos
uton. A
> mozdonyokban van legalabb 2 qrvanagy egyenaramu motor (1800A 1500V vagy
> ilyesmi), ezek kommutatoros dc motorok, hatalmas nyomatek veheto ki
beloluk
> rovid idore. A nevleges tobbszorose. Tehat ki is tudjak progetni a mozdony
alatt
> a kereket. Innen mar csak vill aramkori kerdes, hogy csinalok a
teljesitmenybol
> kisebb feszen nagyobb aramot, ennek ezer modja van.
> Viszont a mozdonynal a beepitett tobbletsuly kifejezetten kivanatos, az
autonal
> mar gond.
>
> hjozsi
>
>
>
>
>





More information about the Elektro mailing list