valto
Fakla Gyula
fakla at freemail.hu
Sun Jul 28 15:56:58 CEST 2002
Idézve: Dátum: 2002.07.28. 12:16:51. Feladó: Szabados Isván
<szabados_i at dpg.hu>.
>Hidvegi Jozsef <jhidvegi at alarmix.net> 2002.07.27. 20:30:47 +2h-kor írta:
>
>
>> Visszaterve meg egy picit: a mozdonyokban a ward-leonard hajtas (ha jol
>> irom)
>> vegulis elegge megvalositja ezt a fokozatmentes valtomuvet elektronyos uton.
>> A
>> mozdonyokban van legalabb 2 qrvanagy egyenaramu motor (1800A 1500V vagy
>> ilyesmi), ezek kommutatoros dc motorok, hatalmas nyomatek veheto ki beloluk
>> rovid idore. A nevleges tobbszorose.
>
>> hjozsi
>
>Amiket én ismerek (és csinálunk) azokban csak 500 V körüli motorok vannak
(1500-n már sokkal nagyobb gond a szigetelés)
> és a szabályozás már tisztán elektronikus uton történik.
>Egyetlen nagy generátort hajt a diesel motor, és minden mást tirisztoros
elektronika végez.
Pedig Jozsi jol irja, amig nem voltak tirisztorok, addig a Ward-Leonard
hajtas volt a megoldas, de csak rovid ideig. Ebben a valoarammal egy
motort hajtottak, a motor meghajtott egy egyenaramu generatort es az
szinten egy motort, ami hajtotta a kerekeket. Ez a bonyorult miskulancia
arra volt jo, hogy a generator gerjesztoaramat tudtak szabalyozni, ami
kisebb aramokkal is megoldhato volt. (Tkp. ez volt a sebessegvalto)
De a tirisztorok gyorsan kiszoritattak. Kolyokoromban lehetett ilyet
meg latni. Ja, es meg liftekben is ment a Ward-Leonard hajtas.
Udv:Fakla Gyula
More information about the Elektro
mailing list