valto

GF. g.fer at axelero.hu
Sat Jul 27 22:47:52 CEST 2002


Hi!

Nagyon regi megoldas, mar 25-30 eve alkalmaztak azt hiszem a SAAB modellben,
meg mopedekben is, az egymasba csuszo kupokat roppsuly vezerelte. En is
lattam ilyen mocit belulrol. Talalkoztam olyan esztergaval a 60-as evekben,
melynel egy kupon lehetett valtoztatni a raszoritott parafa? kerek
helyzetet,
ezaltal
 meglepoen nagy attetelt lehetett folyamatosan menet kozben szabalyozni
konnyeden.Valaki írt talan hasonlot azt hiszem,  a sulinkban volt olyan
tekercselogep, ahol egymassal szemben volt ket tarcsa, koztuk egy gumikerek,
amit sugarban kifele lehetett szabalyozni.
Ha jol emlekszem ezzel allitottak be a menetek tavolsagat/eszterga nyelven:
elotolast/, a vegen, mikor iranyt kellett valtani, akkor valami pocot
atlokte a gumikereket a szemkozti tarcsara, es igy a menetes orson levo
huzalvezeto elindult ellenkezo iranyba. Az elv szerintem meg akar egy
jarmuben is
mukodne.

gf.

> >Volvokban alkalmaztak(alkalmazzak?) fokozatmentes valtot, DAF-nak
> >hivtak. Felelmetes szerkezet, ekszijjak! (2db) hajtjak a hatso
> Nahat, igazan erdekes szerkezet lehetett. Nem is gondoltam volna, hogy
autoban
> alkalmaztak volna.
>













More information about the Elektro mailing list