Motorkerekpar gyujtas
Gyapai Jozsef
gyapo at axelero.hu
Tue Jan 29 12:07:36 CET 2002
>Két hengeres, négyütemûhöz kellene elektronikus
>gyújtás építéséhez info. Van ötletetek?
A japan motorokon jo regota a cdi gyujtast alkalmazza, tehat celszeru ennel
maradni. Tkp. tirisztoros, egy kondi foltoltve 300-400 V-ra es a megfelelo
pillanatban tirisztorral belesutve a gyujtotrafoba. Kis ellenallasu trafo
kell hozza, de ilyeneket mar mindenfele jarmuhoz lehet kapni. Motorokon nem
szokott lenni gyujtaseloszto, tehat a ket hengerhez alapban ketto gyujtas
kell. Ezt meg lehet uszni a kozositessel, ekkor altalaban a ket henger 360
fokos elekelessel mukodik, vagyis amikor az egyik gyujt, akkor a masik
kipufog. A kipufogasba gyujtas nem okoz gondot, viszont ket szikra fele
kell elosztani a gyujtasi energiat, tehat kicsit bikabb gyujtas kell.
A vezerles erdekes kerdes. Legegyszerubb egy holtponti jelado lenne, de a
gyutas sajnos a holtpont elott kovetkezik be. Ezert vagy holtponti jelado
es elektronika (processzor), ami az idopontot kiszamolja, vagy gyujtasponti
jelado es nincs elogyujtasallitas, vagy gyujtas elotti jelado es
elektronika (lehet egyszerubb). Tovabbi gond, hogy egy fotengely fordulatra
fel gyujtas esik hengerenkent, de a kozositett gyujtasnal ez sem gond. Ha a
ket henger V alakban van, akkor meg erdekesebb a vezerles. Ha a
vezermutengelyekrol sikerul leszedni jelet, az nagyon jo, ott a 2-es osztas
mar megvan.
Udv.:
gyapo at axelero.hu
More information about the Elektro
mailing list