Autos dolgok
Szali Sandor
szali at freemail.hu
Mon Jan 14 14:40:49 CET 2002
>De szerintem az elogyujtassal normal autoknal csak annyit csinalnak, hogy
>viszik hatrafele a fordulat fuggvenyeben monoton modon.
>Azaz nem hinnem, hogy "tuskes" lenne a fordulat-elogyujtas diagramm.
valszeg
>masodfoku fuggvenyhez hasonlit, es "sima".
>(Az elejen meredekebben kell visszapakolni, a nagyobb fordulatok fele mar
>csekelyebb mertekben - gondolom en.)
En csak az 1.8E Ascona-rol tudok nyilatkozni:
Gyujtas tok fuggetlen a hengerenkenti, de nem szekvencialis
befecskendezestol.
Mechanikusan a vakuum tekergeti, plusz az elogyujtas valamilyen termezo
diagram alapjan egy Intel mikroproci. kopogasszenzor nincs.
A befecsi is termezodiagramos. De gozom sincs, hogyan tud mukodni fordszam
erzekeles nelkul. Es hogyan lehet jo az, hogy egyszerre pakolja a benzint
mind a 4 hengernek. Bar lehet, hogy van olyan idopont minden ciklusban, hogy
mindegyik szivoszelep zarva van, es ezalatt minden uzemallapotban be tudja
spriccelni az elegendo mennyiseget. De akkor is kellene hogy tudjon a
ford.szamrol, es a hengerek helyzetrerol. Marpedig ilyen info nem megy bele.
Max. a legmennyisegmero hullamzasa.
Sanyi
More information about the Elektro
mailing list