A het vicce OT

Farao beka63 at thu.pest.matav.hu
Fri Jan 11 20:27:08 CET 2002


Udv Szabolcs !

> Csak ha a toltetet noveled, tehat a tobb benyahoz tobb levegot is
> benyomsz, akkor no a teljesitmeny, es ezzel megalkottuk a turbot.
Meg Verhovinas koromban tortent , hogy mondtak a nagyok , hogy
azert nem megy gyorsabban a motorom , meg a lejton lefele sem ,
mert egyszeruen nem jut bele tobb uzemanyag , mivel a dugattyu
szoknyajanak alja elzarja az utjat. Ennel a motornal a dugo alja a
szivoszelep. Egyesbe 30 kettesbe 60 a vegsebesseg , ilyen a
valto osztasa. Nem is nagyon huz ha atvalt az ember kettesbe.
No hogy ezen segitsek , marmint a max 60-on , azt tanacsoltak ,
hogy reszeljek le egy keveset a dugattyu szoknyajanak aljabol.
Gondoltam inkabb furesz mint reszelo. Fogtam a dugot , meg
egy fureszlapot , es olyan 3 milimetert elkezdtem lefureszelni
a dugattyubol. Mikor mar alig tartotta egy vekonyka resz ,
gondoltam sporolok egy keves munkat , s az aprofa hasogatasara
szolgalo kisbaltaval ovatosan rakoccintok a levagando reszre.
Ekkor szakadt le a dugattyu oldalabol egy olyan harom centis darab.
Tulajdonkeppen az egesz oldala leszakadt. Ez eppen egy
nagysagrendel volt tobb a tervezettnel. Masik dugo nem volt otthon ,
gondoltam beteszem igy , hatha megis elindul valahogy.
En eletemben nem sportoltam , meg tornabol is fel voltam mentve.
Az egyetlen sportnak tekintheto dolog az eletemben a
segedmotoroskerekpartolas. Utcahosszokat lazan futottam
harmincal. Most kellett is , ugyanis ekkor indult el a motor. Marmint
ha harmincig megtoltam egyesbe. Ekkor viszont ugy elindult , hogy
alig birtam ra felugrani , szinte lobogtam utana. 50-55-ot ment
egyesbe. Miutan elindult mar nem allt le , legalabbis ha nem
hagytam leesni a fordulatot , es erosen csusztatott kuplungal indultam.
A gond ott volt , hogy hiaba tettem kettesbe , a valto h*lye osztasa
miatt nem volt kepes felgyorsulni. Nem igy lefele a Martirok utjan.  :o)
100-nal meg ott voltam a 125-os MZ mellett. Szamitasok szerint
12.000 felett volt a fordulatszam. Kimentem a ligetbe , az egy
kilometer , ott kicsit okorkodtem , felmentunk a varba a haverokkal
(en vegig egyesbe) , hazajottem. Illetve majdnem , mert egy sarokkal
a haz elott mar a megszokottnak tekintheto hangoknal is
iszonyatosabbak jottek a gepbol. Masnapi analizalas eredmenye
erosen megviselte a penztarcamat. A hajtokar also golyoscsapagya
besult. A felso bronzpersely , ami egy csove (csővé) hajtott
lemezdarab , szoval szinte megsemmisult. A csapszeget tarto zeger
elrepult valahova , ettol a csapszeg kijott a dugobol , talalkozott a
hengerfallal , es a csapszeg bizonyult erosebbnek. Ez abbol latszott ,
hogy a csapszegen szinte nem volt serules , ellentetben a ket
milimeter mely , es egy centi szeles bemarodassal a hengerfal
oldalaban. A kuplung meg persze leegett. (anyagilag en is kovettem)

Ha sikerult volna raszerelni a motorra valami turbofeltoltot , akkor nem
kellett volna erolkodni az inditassal , no meg valtaskor sem lett volna
gond. Van erre a problemara valami power szelepnek nevezett
megoldas. Ugy van kialakitva , hogy a dugattyu szoknyaja egyaltalan
nem zarja a beomlonyilast , ehelyett valami automata lengoszelep van.
Amig tud szivni a motor , addig nyitva van a beomlo , ha meg mar nem
tud tobbet szivni (fuj) , akkor lezar.

Hogy ez az egesz mar megint hogy jott ide ?

Udv
    Geza





More information about the Elektro mailing list