A het vicce OT
Radó Zoltán
zrado at leasingtechnology.com
Fri Jan 11 14:56:31 CET 2002
Idezet a www.howstuffworks.com cimrol: (oxygen erzekelo)
A gasoline engine burns gasoline in the presence of oxygen (see How Car
Engines Work for complete details). It turns out that there is a particular
ratio of air and gasoline that is "perfect", and that ratio is 14.7:1
(different fuels have different perfect ratios -- the ratio depends on the
amount of hydrogen and carbon found in a given amount of fuel). If there is
less air than this perfect ratio, then there will be fuel left over after
combustion. This is called a rich mixture. Rich mixtures are bad because the
unburned fuel creates pollution. If there is more air, then there is excess
oxygen. This is called a lean mixture. A lean mixture tends to produce more
nitrogen oxide pollutants, and in some cases it can cause poor performance
and even engine damage.
Tehát nagy vonalakban: a dus keverek nem jo, mert a nem elegett uzemanyag
szennyezi a levegot.
A szegeny keverek nagyobb nitrogenoxid kibocsaltashoz vezet, es sok esetben
gyengebb teljesitmenyt vagy a motor karosodasat is okozhatja...
Kicsit olassatok mar utana! Ezen a cimen megtalaljatok a gyujtasrendszert,
az ABS-t, a katalizatort, a injectort, a kulonbozo motorokat (diesel, otto,
wankel (rotary)), es meg nagyon sok mindent.
Nem feltetlen kell egymast hulyiteni... A Skoda listan valaki azzal
hulyitette a nepet, hogy a kuszoszikras BRISK gyertya a dugattyura huzza az
ivet. A BRISK oldalan gyonyoru kep van arrol, hogy hogy mukodik.
Itt szeretnek bocsanatot kerni Hidvegi Jozseftol, hogy pont az o levelere
irtam a valaszt. Sok mindenrol lehet teves nezete/tudasa az embernek. En is
ezer dolgot rosszul tudok. Vagy egyaltalan. Ezt a fenti cimet mar leirtam
egyszer pont azert, hogy mindenki utana tudjon nezni, akit erdekel.
Megegyszer hangsulyozom, hogy nem akarok megbantani senkit. Csupan azt
kerem, hogy ne egymast javitgassuk ossze-vissza. Nagy az internet. Rengeteg
konyv van. Ha irtok valamit hivatkozzatok valamire!
Anyazos leveleket maganba kernem, hogy ne csokkentsuk a lista szinvonalat.
Erdemes megnezni egy kulfoldi levlistat. Ajanlom a comp.lang.vhdl
newsgroup-ot mindenki figyelmebe! )
Üdv.: Zoli
----- Original Message -----
From: "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at alarmix.net>
To: <elektro at irisz.hu>
Sent: Friday, January 11, 2002 2:56 AM
Subject: Re: A het vicce OT
> >Ha ugyanahoz a levegomennyiseghez tobb benzint adsz, akkor nem no a motor
> >teljesitmenye. Benzinnel eleg pontosan kell tartani a benzin-levego
keveresi
> >aranyt, kulonben nem lesz jo az eges. Akar tul dus, akar tul szegeny a
> >keverek. (meg mellesleg a katalizator sem mukodik jol).
> A "tul..."-lal egyetertek, de azert eleg szeles a tartomany, amin belul
lehet
> mozogni. Ez minden egesre igaz, nem csak benzinre. Autonal erdemes
aranylag
> elszegenyiteni a kevereket, reszben takarekossagi, reszben
kornyezetvedelmi
> okokbol.
>
> A tobbi dologgal, amit irtal, persze egyetertek (ha ez szamit :-) ).
>
> hjozsi
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list