A het vicce OT
Szabolcs Szigeti
szigi at ik.bme.hu
Thu Jan 10 22:44:29 CET 2002
> idoket kell piszkalnia. Ha ezt a 3bart valahogy megnoveled, akkor
> ugyanahhoz a levegomennyiseghez tobb benzin jut, es ezaltal (egy darabig)
> no a motor teljesitmenye is.
> Nem hiszem, hogy olyan elektronikaju autod lenne, amely figyelne a
> benzinnyomast is..
Ha ugyanahoz a levegomennyiseghez tobb benzint adsz, akkor nem no a motor
teljesitmenye. Benzinnel eleg pontosan kell tartani a benzin-levego keveresi
aranyt, kulonben nem lesz jo az eges. Akar tul dus, akar tul szegeny a
keverek. (meg mellesleg a katalizator sem mukodik jol).
Csak ha a toltetet noveled, tehat a tobb benyahoz tobb levegot is benyomsz,
akkor no a teljesitmeny, es ezzel megalkottuk a turbot.
A benzinmotorok mennyisogi szablyozasuak, tehat a keverek osszetetele
allando, a teljesitmenyhez tobb vagy kevesebb benzi-levego megy az
egesterbe. Ezzel szemben a diesel minosegi szabalyozasu, ugyanis allando
levegomennyiseg mellett mas es mas mennyisegu olajat spriccelnek be, tehat a
keverek minosege valtozik.
Mellesleg az injektor mellett ez a teny szol leginkabb, ugyanis a
hagyomanyos prolasztonal kegyetlen nehez megoldani, hogy minden
teljesitmeny-viszonynal tartsa a megadott keveresi aranyt. Ezer van annyi
vakumcso, szelep, torok, membran es mittomenmi egy korrektebb porlaszton.
Ezzel szemben az elektronikusan vezerelt injektor par viszonylag
uzembiztosan merheto parameterbol konnyeden tudja a keveresi aranyt
teljesiteni a legextremebb helyzetben is.
Szabolcs
More information about the Elektro
mailing list