Hideginditás
Farao
beka63 at thu.pest.matav.hu
Thu Jan 10 09:11:18 CET 2002
Sose halok meg (a h*lyeseg orok)
beka63 at thu.pest.matav.hu
Udv Várszegi János !
> Annyira elveszett a kompresszio hogy a fizika szerint mar nem is
> indulhatott volna el, de ezzel a kis segitessel egesz szepen elduruzsolt.
Errol van egy tortenetem , bar nem elektros , de tanulsagos.
Mentunk motorral tobben a varosban. A melettem halado srac gepebol
olyan hangok jottek , hogy elkaptam mellole magam. Iszonyatos zaj
volt , azthittem fel fog robbanni. Felrealltunk az ut szelere. Nekialltunk
kideriteni a zaj okat. A motor egy 250-es MZ volt Trabant dugattyuval.
A Trabi dugoja joval nagyobb , jo alaposan fel kell (lehet) furni a hengert.
Csakhogy magasabb is a dugo , es ahelyett , hogy egy emelobetetet
tettek vona a henger ala , szoval lereszeltek a dugattyu tetejet.
Mivel mar nagyon vekony volt az anyag , ezert egyszeruen beszakadt
a dugattyu teteje. Csak a pereme volt meg , es ket kicsi darab a
csapszeg feletti reszen. Kompresszio lement nullara. Aki alt mar MZ
berugokaron , az tudja , hogy ra lehet allni. (mar ha jo a kompresszio)
Ennek a motornak ujjal le lehetett nyomni a berugokarjat , es erre ugy
reagalt , hogy hoszu masodpercekig forgott lenduletbol a fotengej.
Ha nincs dugattyu , nem csak nem surit , de nem is sziv a motor.
Ez a motor ebben az allapotban ahogy irtam tolasra beindult !!!
Mondjuk a max. sebesseg olyan 50 volt , de ment.
Szoval a benzines motornal a keveresi aranytol fugg ,
hogy elindul e a masina , nem a kompressziotol.
A kompresszio csak a teljesitmenyt befolyasolja.
Udv
Geza
More information about the Elektro
mailing list