Autos dolgok

Radó Zoltán zrado at leasingtechnology.com
Tue Jan 1 11:46:51 CET 2002


Nos, mindenki okulasara: www.howstuffworks.com

Itt megtalalhato, hogy hogy mukodik a motor, a befecskendezo, az oxygen
erzekelo (mo.-on lambda szonda), de meg a kulonbozo motorok is: diesel,
otto, wankell...

Udv.: Zoli

----- Original Message -----
From: "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at alarmix.net>
To: <elektro at irisz.hu>
Sent: Monday, December 31, 2001 11:58 AM
Subject: Re: Autos dolgok


> >Ha tokeletes lesz az auto (alapjarat kornyeken vacakol valamiert, meg nem
> >jottem ra miert),
> >es az ismeros raer csinalni nekem egy "tuning" tartalmat az epromba,
akkor
> >gyakorlatilag kesz van.
> >Ez, a korulmenyeket ismerve majusra teheto jo esetben :)
> >Utana csak epromegetes, kapcsolo beszereles az par ora.
> >
> >Ha meglesz szolok.
> OK.
> Azota elgondolkodtam par dolgon. Azon, hogy lehet-e egyaltalan fogyasztast
> csokkenteni.
> Kezdem ertegetni, hogy mukodik egy injektoros motor. Besziv annyi levegot,
> amennyi a loketterfogatanak megfelel, nincs pillangoszelep, tehat
teleszivja
> magat.
> Ebbe a levegobe bespriccelodik az injektorokon at annyi benzin, amennyi
mefelel
> a nyitasi idonek, ugye? Ez fugg
> - a gazpedal allasatol,
> - ha az ido adott, benzin bemenooldali nyomasatol. (Hengerenkenti
injektorrol
> van szo.)
> Szoval ha adott menettempom van, akkor annak megfelelo teljesitmenyt a
motornak
> produkalnia kell, a benzinen nem lehet sporolni, csak olyanoktol fugghet a
> fogyasztas, hogy megfelelo idoben jut-e bele a nafta, es mikor van
meggyujtva
> (elogyujtas).
> A program ezeken valtoztathat, de mindenfele uzemallapotban ennek erdemes
az
> adott szituhoz megfelelo optimumban lennie.
> Na most vagy allandoan progal a szamitogep optimalizalni, vagy belott
> karakterisztikak vannak, es erzekelve fordulatszamokat,  gazpedal allast,
> homersekletet stb egy adattomegbol kivalaszt elore belott parametereket,
vagy
> valami okos modon szabalyoz. Ezek megvaltoztatasahoz viszont eleg nagy
> tapasztalat kellhet, vagy sok kiserlet. Vagy egy nyilvanvaloan alacsony
> fogyasztasu verda programjanak a betoltese. :-)
> Hat szoval nem lehet valami egyszeru terulet, ugy sejtem. A zsigulinal
magam
> tudtam varialni a fuvokakkal, elogyujtassal stb, es meghokkentoen alacsony
> fogyasztasokat is ertem el. A csucs: 6,2l/100km volt, igaz, 90-100-as
orszaguti
> tempo mellett.
>
> >Tenyleg mikori a ford?
> >Az ujakban mar mas a komputer, de gondolom azert ott is epromban van az
> >info.
> 98 vegen helyeztek forgalomba.
>
> >Egyebkent ha van kedved/erdekel:
> >Tippem szerint az anyosules elott a muszerfal alatt van a komputer kvazi
a
> >doblemezen, ket M6-os csavar fogja fel, egyszeru leszedni.
> :)) Ha jobb ido lesz (nem kell a sarba terdelni) megnezem.
>
> >Egy kolasflakonba tenni egy dl benzint, valahogy kiszelloztetni, hogy
legyen
> >benn jo sok levego, es minel kevesebb goz.
> >Gyorsan ra a kupakot ekkor, amiben a gyujtoszerkezet van, es uccu neki.
> >
> >Ha nem robban, akkor felrazni, masik veglet. Uccu ismet.
> >Ha van kinn kannaban benzin ki is kiprobalom...
> Vegulis nem probaltad ki, ugye? Na majd en. :-)
> De sokkal kevesebb benzin kell. Arra kell szamitani, ha ferobban, es
> szetspricceli a folyadek benzint, azert ne egjen minden a kornyeken.
> En meg arra szamitok (talan ki is lehetne elore szamitani), hogy a benne
levo
> max mennyisegu levego oxigenje mind eleg a benzinnel, mennyi ho es mennyi
> egestermek keletkezhet, ezekbol ki lehet valahogy szamitani a nyomast. Ha
nehany
> bar mindossze, akkor nincs gond. Ha 40...300... bar, akkor robban.
> Mindenesetre a mikroban nitro az elobbit valoszinusiti. Az csak
"leszusszant",
> meg csak nem is vitte le a befottesuveg tetejet, aztan persze odabenn az
uvegben
> elfogyott az oxigen, es ujabb szikrak ellenere, amik nyilvan voltak benne
> folyamatosan a nyakfilmen a mikrohullamoktol, nem tortent semmi. A jol
lezart
> muanyag kolasflakon lehet, hogy szetment volna.
>
> hjozsi
>
>
>
>





More information about the Elektro mailing list