Olajszivattyu
Kis Norbert
norbi at kzs.hu
Mon Feb 18 11:29:17 CET 2002
Szia Feri!
>From: M.Ferenc [mailto:molnarf at planet.ro]
>Valamire fel kell ,hogy hívjam a figyelmed!A klixon az nem a kompresszor
>motortér "túlhevülését" figyeli hanem a kompresszor által felvett áramot.Ez
>azért van kitalálva ,hogy ha véletlenül zárlatba kerül a tekercs a hűtőt ne
>a tűzoltók kapcsolják ki!Ha sokáig nem használjátok a kompreszort az olaj
>leülepedik és egy kicsit szorulva indul így nagyobb áramra van szüksége az
>induláshoz ilyenkor megint leszabályoz a klixon.Ez a jelenség
megismétlődik
>még néhány esetben pl. ha a kompreszort vagy hűtőszekrényt nagyon hűvös
>környezetben (hidegben) próbálod üzembe helyezni.
Tudomasom szerint a szerepe kettos. Egyfelol valoban igazad van, s
elsosorban az atfolyo aram melegiti. Azonban a regebbi (fekete kerek)
fajtanal pl. eloiras volt, hogy jo hokontaktussal kell a hazra kozvetlen
felszerelni. Vagyis a motor homerseklete is befolyasolja a megszolalasi
erteket. Jo, persze az ujabb DRV-knel ez kevesbe igaz. :)
Ha megis tevedek, azert ne vessetek ram kovet erte. :))) Azert gondolom a
tobbivel teljesmertekben egyetertessz.
Udv.:
Norbi.
More information about the Elektro
mailing list