Auto-generator

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Mon Dec 30 11:51:10 CET 2002


>En nem azt mondom, hogy ez igy nem lehet hasznalni, hanem azt, hogy nem
>tokeletes. Tudomasul kell venni, hogy egy olomakksinak van egy bizonyos
>toltesi karakterisztikaja. Az akku elettartama szempontjabol ezt
>erdemes betartani. En anno sokat toltottem Simson/MZ 6V-os akkukat
>Trabantban, parhuzamosan rateve a toltott akksira. Mukodott a dolog,
>csak hamar tonkrementek.
Ott nem tudom, mi lehetett az oka. Egy dolgot viszont tapasztaltam: ha az auto
aksi normalisan van toltve, es alig van fogyaszto rajta, vagy ha puffer uzemben
megy, folyamatosan rajta van pl 13,8V, akkor sokkal hamarabb feldobja a
tappancsat, mintha az autoban van, ahol jokora aramokkal van neha megterhelve
(inditozas), masreszt kozel sem a normal toltoaramot kapja, hanem sokkal
nagyobbat. A normal pl egy 60Ao-snal 3...6 A lenne, ezzel szemben rendes
lemerules utan kap 40-50A-t, es rogton fesz-korlatot. Ezzel viszont eleg sokaig
birja.
Na most, ha tobb aksi van ide akasztva, akkor egyenkent meg kedvezobb nekik
tularam szempontjabol.
A tapasztalatok alapjan en mar nem volnek olyan biztos abban, hogy mi az igazan
jo az autoaksinak.

>Hat ez az. A tolto birja, de nemelyik akku max toltoaramot kap, mert a tolto
>aramkorlatja mitsem tud arrol, hogy hogyan oszlik meg az akkuk kozott a
>toltoaram. Erre mondom en, hogy "nem szerencses" foleg az akkuk elettartama
>szempontjabol.
De azert lehet tudni. Az aksik ugy reagalnak a toltesre, hogy 13,5V korul
megfogjak a feszt eleg szeles aramtartomanyban. Amikor innen tovabbmennek, mar
jocskan fel vannak toltodve.
Na most, ha a feszkorlatot radobom az aksi(k)ra, akkor nem is tudnak egymasrol,
mind felveszi a magaet a tobbitol fuggetlenul.
Az, amit irtal a trabanton toltott motoraksirol, ott a trabi
fesz-szabalyozojaert nem tennem tuzbe a kezem. :-) Ha ez jo lenne, akkor a sajat
aksival parhuzamosan nem szabadna elszallnia egy egesz pici aksinak sem.
Egyszeruen nincs kulonbseg ekozott, es akozott, hogy lenne neki egy "apro kis
trabantja", es az nyomja ra a 13,8V-ot.

hjozsi





More information about the Elektro mailing list