lopasgatlas

Kis Norbert nkis2 at freemail.hu
Tue Dec 10 17:10:07 CET 2002


Sziasztok!


Nincs autom, de egyre inkabb azt gondolom, hogy szerencsere.
A multiknak soha nem erdeke mas, csak az eladas. Ez nem 
csak az autoiparra igaz sajnos. A mi dolgunk: ravegyuk oket 
arra, hogy a minoseggel, illetve a vevokkel is jobban 
torodjenek. Ezt pedig csak szervezett vasarloi 
erdekkepviselettel lehet. Ma ilyen a vilagon sincs... :(((
(Ami helyette van, az nemigen ert celt, mint a pelda 
mutatja.)

A leveleiteket olvasva felmerult bennem egy masik otlet.
A legtobb embernel a zsebben ott a mobiltelefon. Nem csak a 
sofornel, hanem a kornyekbeli jarokeloknel is. Ha az sincs, 
akkor valahol a kozelben van kartyas, vagy penzes telefon.
Tehat nem kell okvetlenul egy allando adot hordani az 
embernek maganal, ami megtobb meghibasodasi lehetoseget 
jelent...
Kozelitsuk meg a problemat mashogy: Az autoba szereljunk 
egy olyan megszakitot, ami tuti-total lehetetlenne teszi az 
elinditasat, meghozza huzamosabb ideig. (Szerviz, fel 
orahossza...)
Pl. egy mechanika szetvag valamit a fekrendszerben, 
blokkolja a sebvaltot, kiveri a biztit, lezarja az 
uzemanyagcsovet, stb... Persze, ahany kocsi, annyifele tok 
egyedi otlet, nem akarok tippeket adni senkinek, aki nem 
joszandeku olvaso.
Idaig semmi kulonos, hiszen a gyari kacatok is ezt teszik, 
csak eppen szelidebb, kijatszhatobb modon. Ellenben ezt a 
funkciot egy kis, mikrovezerlos dobozka ellenorzi, ami 
kellokeppen biztonsagosra van tervezve.
A kis dobozka tartalmaz egy olcso, hasznalt mobiltelefont, 
illetve a leggagyibb feltoltheto mobilkartyat. 
(Hivasfogadasra kell ugyis legtobbszor.)

A mukodes: Jonnek a csunya bacsik, viszik a meseuatot. Erre 
a tulaj felhivja a kis dobozkara kapcsolt mobiltelcsit, s 
egy n-jegyu DTMF kod beirasaval leblokkolja a jarmuvet.
A blokk feloldasat is igy teheti meg, persze mas szammal.
Ha rajtam allna, akkor tennek bele egy olyan blokk feloldot,
ami csak 2...3 percre oldana a blokkot. Ez akkor jo, ha a 
torkomnak nyomjak a kest, amig el nem tudnak indulni, s 
elveszik a telefonomat... (Vagyis ismerik a rendszert.)
Amikor odebb lesznek, mar nem jonnek vissza ugysem... :)))
Kulon poen, hogy az autoba beepitett mobilon menet kozben 
telefonalhattok is, vagyis kihangositos autotelefonkent 
egyarant uzemeltetheto a szerkezet.

Mielott valaki azt mondana, hogy balesetveszelyes:
Nem kell feltetlen katapultraketat, vagy onmegsemmisito 
berendezest inditania a dobozkanak, persze elmeletileg 
lehetseges azt is...
Helyette egy ISD-re felvett hangjelzes a hangszorokbol, 
valamint 10 sec utan a motor blokkolasa, vegul pedig 20 sec 
mulva pl. a fekrendszer tartos megrongalasa, hogy a kocsi 
fekei leblokkoljanak. (Ne legyen eltolhato, elszallithato 
sem, csak specialis jarmuvel, amivel ugyis vagy 5 perc 
minimum a felpakolas.)
Mindezek utan esetleg egy jeladot is elindithat, vagy ha 
van penz GPS-re, akkor akar SMS-ben elkuldheti a 
koordinatakat egy beprogramozott telefonszamra. De ez mar a 
luxus-kategoria. Egyszerubb esetben kurt bakapcsol morse 
SOS-t szaggatva, tulaj meg lohol a hangjelzes 
iranyaba... :)))

A megoldas elonye, hogy nem lehet kifigyelni. Nem lehet 
eldonteni ranezesre, hogy melyik kocsi tartalmaz ilyen 
vedelmet, illetve olcso, egyszeru, kommersz cuccokat 
tartalmaz csupan. Plusz ejszakara lehet ujabb DTMF 
kombinacioval a normal, fuggetlen riasztot 
elesiteni/kioldani, akar vilag masik felerol is!!!
(Ez opcionalis, mert plusz rizikofaktort jelenthet a 
kenyelem. Igaz, eleg nehez riasztokra szakosodott, mezei 
tolvajnak lehallgatnia egy mobilhivast...) 

Kis hibaja a dolognak - s errol nem beszelt senki eddig- :
A homerseklet-tures. Vajon minusz hany fokig muxik egy 
mobiltelcsi a kocsiban telen...??? Erre mik a tapasztalatok?


Udv.:
            Norbi.




















More information about the Elektro mailing list