lopasgatlas
Kis Norbert
nkis2 at freemail.hu
Tue Dec 10 17:10:07 CET 2002
Sziasztok!
Nincs autom, de egyre inkabb azt gondolom, hogy szerencsere.
A multiknak soha nem erdeke mas, csak az eladas. Ez nem
csak az autoiparra igaz sajnos. A mi dolgunk: ravegyuk oket
arra, hogy a minoseggel, illetve a vevokkel is jobban
torodjenek. Ezt pedig csak szervezett vasarloi
erdekkepviselettel lehet. Ma ilyen a vilagon sincs... :(((
(Ami helyette van, az nemigen ert celt, mint a pelda
mutatja.)
A leveleiteket olvasva felmerult bennem egy masik otlet.
A legtobb embernel a zsebben ott a mobiltelefon. Nem csak a
sofornel, hanem a kornyekbeli jarokeloknel is. Ha az sincs,
akkor valahol a kozelben van kartyas, vagy penzes telefon.
Tehat nem kell okvetlenul egy allando adot hordani az
embernek maganal, ami megtobb meghibasodasi lehetoseget
jelent...
Kozelitsuk meg a problemat mashogy: Az autoba szereljunk
egy olyan megszakitot, ami tuti-total lehetetlenne teszi az
elinditasat, meghozza huzamosabb ideig. (Szerviz, fel
orahossza...)
Pl. egy mechanika szetvag valamit a fekrendszerben,
blokkolja a sebvaltot, kiveri a biztit, lezarja az
uzemanyagcsovet, stb... Persze, ahany kocsi, annyifele tok
egyedi otlet, nem akarok tippeket adni senkinek, aki nem
joszandeku olvaso.
Idaig semmi kulonos, hiszen a gyari kacatok is ezt teszik,
csak eppen szelidebb, kijatszhatobb modon. Ellenben ezt a
funkciot egy kis, mikrovezerlos dobozka ellenorzi, ami
kellokeppen biztonsagosra van tervezve.
A kis dobozka tartalmaz egy olcso, hasznalt mobiltelefont,
illetve a leggagyibb feltoltheto mobilkartyat.
(Hivasfogadasra kell ugyis legtobbszor.)
A mukodes: Jonnek a csunya bacsik, viszik a meseuatot. Erre
a tulaj felhivja a kis dobozkara kapcsolt mobiltelcsit, s
egy n-jegyu DTMF kod beirasaval leblokkolja a jarmuvet.
A blokk feloldasat is igy teheti meg, persze mas szammal.
Ha rajtam allna, akkor tennek bele egy olyan blokk feloldot,
ami csak 2...3 percre oldana a blokkot. Ez akkor jo, ha a
torkomnak nyomjak a kest, amig el nem tudnak indulni, s
elveszik a telefonomat... (Vagyis ismerik a rendszert.)
Amikor odebb lesznek, mar nem jonnek vissza ugysem... :)))
Kulon poen, hogy az autoba beepitett mobilon menet kozben
telefonalhattok is, vagyis kihangositos autotelefonkent
egyarant uzemeltetheto a szerkezet.
Mielott valaki azt mondana, hogy balesetveszelyes:
Nem kell feltetlen katapultraketat, vagy onmegsemmisito
berendezest inditania a dobozkanak, persze elmeletileg
lehetseges azt is...
Helyette egy ISD-re felvett hangjelzes a hangszorokbol,
valamint 10 sec utan a motor blokkolasa, vegul pedig 20 sec
mulva pl. a fekrendszer tartos megrongalasa, hogy a kocsi
fekei leblokkoljanak. (Ne legyen eltolhato, elszallithato
sem, csak specialis jarmuvel, amivel ugyis vagy 5 perc
minimum a felpakolas.)
Mindezek utan esetleg egy jeladot is elindithat, vagy ha
van penz GPS-re, akkor akar SMS-ben elkuldheti a
koordinatakat egy beprogramozott telefonszamra. De ez mar a
luxus-kategoria. Egyszerubb esetben kurt bakapcsol morse
SOS-t szaggatva, tulaj meg lohol a hangjelzes
iranyaba... :)))
A megoldas elonye, hogy nem lehet kifigyelni. Nem lehet
eldonteni ranezesre, hogy melyik kocsi tartalmaz ilyen
vedelmet, illetve olcso, egyszeru, kommersz cuccokat
tartalmaz csupan. Plusz ejszakara lehet ujabb DTMF
kombinacioval a normal, fuggetlen riasztot
elesiteni/kioldani, akar vilag masik felerol is!!!
(Ez opcionalis, mert plusz rizikofaktort jelenthet a
kenyelem. Igaz, eleg nehez riasztokra szakosodott, mezei
tolvajnak lehallgatnia egy mobilhivast...)
Kis hibaja a dolognak - s errol nem beszelt senki eddig- :
A homerseklet-tures. Vajon minusz hany fokig muxik egy
mobiltelcsi a kocsiban telen...??? Erre mik a tapasztalatok?
Udv.:
Norbi.
More information about the Elektro
mailing list