Szakember velemenye

Szima Gábor sygma at axelero.hu
Tue Dec 10 12:00:32 CET 2002


On Tue, 10 Dec 2002, Prof. BJ wrote:

> <<Az iras jopofi, de termeszetesen nem igaz. Ugy is
> <<mondhatnam, hogy tele van marhasagokkal.
> <<Ha valakit erdekel, reszletezem.
>
> Engem erdekel. Az en gepereju jaromuvem nem egy
> meno darab, de a csaladnak nagyon fontos...

Egy idoben en  is ugy velekedtem  volna az irasrol,  hogy marhasag. De  amiota
megdobbantottak a szekerem nyilt utcan, rendorseg elol (pedig aztan volt benne
inditasgatlo meg mi egyeb).. azota utananeztem a dolgoknak, es finoman  szolva
egy "picit" van igazsag az irasban  (egyedul az ugrokodos tema santit, az  egy
kicsit mashogy mukodik, de lophato a kod).

Egyik pl. a "muholdas koveto". A kozhittel ellentetben nem muhold "koveti"  az
autot, hanem a GPS muholdak adatait veve tudja az auto, hogy epp hol van.. (jo
neki :) Es hogy hogyan jut/nem jut el hozzad az info, az mas teszta. A  GPS-t,
es a GSM-et is egyszeru zavarni, filleres eszkozokkel. Aztan ha valaki csinalt
mar GPS vevot, az tudja, hogy az antennat nem nagyon lehet elrejteni, kulonben
egy hullamot sem szed ossze meg a solti adobol sem, nemhogy a muholdak  piciny
jelebol :) Igy meg aztan nem nagy hack kell annak levadaszasara.

A kulonbozo  autok zarszerkezete,  inditasgatloja tele  van bugokkal,  amit  a
rabolok jol  ismernek  (pl.  a  Fiat  Brava/Bravo  nem  reteszelt  pneumatikus
kozponti  zarja,  csak  egy  teniszlabda,  "es  mar  indulok  is".  Ja,   hogy
inditasgatlo is van? Semmi baj, viszi a sajatjat, motorter fel, csere. kb.  20
mp, es mar ket sarokkal arrebb jar) A VW/Audi inditasgatloja a muszerfal alatt
van egy PLCC tokban, csak par csavar az egesz.. csereli sajatra.

De akarmilyen tokeletes vedelem  letezne, az emberi  tenyezo mindig ott  lebeg
Achilles kardjakent autonk  felett. A  lophatatlan autonk  kulcsat kilopjak  a
zsebunkbol vagy  a  torheto  hengerzarral vedett  lakasunkbol,  megrendelik  a
potkulcsot a lefizetett  szervizesen keresztul  a gyartol  (kozben a  kotelezo
szervizre bevitt auto ulese alatt tarolt kormanyzar kulcsarol masolat keszul),
es sok  mas egyeb..  (a rabolo  a szervizbol/markakereskedotol  kapott  adatok
birtokaban kiallitott  papirokkal/rendszamtablaval  felszerelkezve  erkezik  a
helyszinre) Meg  mielott valaki  megkerdezne, hogy  az autogyartok  miert  nem
tesznek ellene semmit, annak elmondom,  hogy semmi erdekuk nem fuzodik  hozza.
Igy legelabb tobb  fogy, mert  a "biztosito ugyis  kifizeti, a  hulye meg  jon
venni masikat".

De nem csak az autokkal van ez. Jart mar ugy valaki, hogy elhagyta a  kulcsat,
vagy csotores miatt  be kellett  menni az epp  nyaralason levo  szomszedokhoz?
Hivott egy  lakatost  (aki  meg  csak  nem is  profi  rabolo).  1-2  perc,  es
hangtalanul mar benn is volt.. Mi meg  csak neztunk, hoogy is volt ez?  Tobbet
gorcsolok a kulccsal :)

Mint mar  emlitettem, tobben  ugy  vagyunk vele,  hogy amig  nem  tapasztaljuk
empirikusan ezeket a  dolgokat, addig a  voodoo varazslat temakorebe  soroljuk
be. Utana persze fordul, de akkor mar keso..

Szoval egyertelmuen  a  legjobb  vedekezes  valami  teljesen  egyeni  megoldas
alkalmazasa, amirol csak te tudsz (meg az asszony se :)

Nehany megfontolando pelda:

 -Olyan markat valasszunk, ami kevesbe "kedvelt" es jo a vedelme
    -VW GOLF/BORA/PASSAT 20%-a eltunt 2000-ben!, szegyenteljes a vedelme,
      az Audikrol nem is beszelve
    -BMW-k is kedveltek, de jo vedelemmel rendelkeznek
    -Fiat Brava/Bravo kedvelt volt, szemtelenul gyenge vedelemmel

 -Miutan atvettuk az autot, rohanjunk egy megbizhato ismeroshoz riasztot
     beszereltetni (gyarit SOHA!)

 -Gravir minden ablakba, lampaburakba (inkabb alvazszam, mer a rendszam
     valtozhat, es akkor szivas van :)

 -Ha szervizelni visszuk, akkor riasztok, kormanyzar ki, riaszto
     kapcsoloja/egyeb kulcsok kulccsomorol le..

 -Csinaltassunk egyeni festest, igy biztos hogy nem lopjak ("Egyel Turo Rudit"
     felirat tokeletes, es egy kis reklambevetelre is szamithatunk :)

 -Valasszunk furgont/puttonyos autot, mert "azt nem lopjak, azzal dolgozni
     kell" :)) Raadasul ha dizel, el tudjuk szamolni a vallalkozasban
     uzemeltetessel egyutt

 -Ne alljunk meg vele Pesten.. (meg a lampanal se :)

 -Ha megis megallunk, keressunk egy nagyobb iroda/szalloda parkolohazat,  ahol
     a  portas  bacsinak  nyujtott  par szazasert  el lehet  orakig   parkolni
     (szerencses esetben nemi plusz dijert le is mossa :)

 -Sose  a mi  autonk kell  neki, hanem 1  (vagy tobb)  adott parameteru,  ezek
     szerint vadasznak  az  aldozatokra.  A  megtalaltak  kozul  a  legkevesbe
     rizikost viszik. Peldaul van  egy ezust Honda Civic  1.8-unk, es epp  egy
     1.8-as VTI Honda motort  rendeltek meg (mert  a hulyegyerek szetnyirta  a
     sajatjat), es ha nincs a kozelben/varosban mas, akkor nincs mese, viszik.
     De ha talalnak  meg egyet, amiben  a mienkkel ellentetben  se gravir,  se
     riaszto, se GPS antenna,  akkor nem szaroznak. De  ha mar 2db kell  nekik
     belole, akkor pechunk van :)



									-Sygma




More information about the Elektro mailing list