Szakember velemenye

Szali Sandor szali at freemail.hu
Sun Dec 8 10:58:24 CET 2002


Nem en irtam, de jo :-)


"Nem tagadjuk nem jo amit csinalunk, de nem azt akarom most
megmagyarazni hogy ez a helyes ut, meg ertsetek meg, es nekemcsak   ez
van (volt) stb. Hanem olvassatok el, gondolkodjatok el rajtaes
dontsetek helyesen a risztok megvalasztasaban! Olvasgattam atemat
egeszen az elejerol, es hat sok erdekes dolgot lattam. Arrajottem   ra,
hogy nalatok alapvetoen a felfogassal van a gond! Ti, ahogyen   ertettem
mind azt hiszitek, hogy a riaszto, es az egyeb cuccokarra   valok, hogy
"ertekes masodperceket" adjanak nektek, amit ti arra  hasznaltok, hogy
seggbelotok minket legpuskaval, vagymegkergettek,   osszevertek, vagy
magunktol hagyjuk ott a kocsit. Ez mind igaz,de   ezek a masodpercek
SOHASEM a helyszinen peregnek le! Hanemezekkel a   dolgokkal a
muhelyben, vagy par sarokkal odebb foglalkozunk. A   helyszinen csak
atmenetileg iktatjuk ki amit csak lehet.     3 fele auto van:   1. azert
lopjak, mert sok van belole (alkatresz lesz belole,vagy   egy totalkaros
papirjait kapja meg) Kozepesen felkeszulttolvajoknak   valo.     2.
ritka kocsi, es megrendelesre megy valakinek. Csak a profik   tudnak
hozzakezdeni. (Lexus peldaul olyan mint egy eroditmeny)     3. Volt
szocialista kocsik, vagy regi tipusok, oreg Audik, nem   erdemes   roluk
beszelni, ezeket elkotni par perc gyakorlas utan kismechanikai
erzekkel barki kepes.     Eloszor a masodik tipusrol mondanek par szot.
Ritka kocsik pl. a  Jaguarok, a nagy Mercedesek, vagy hasonlok, ezeket
nem pitigyerekek   kotik el, hanem olyan emberek akik nappal
szakszervizbendolgoznak,   a kocsi minden csavarjat ismerik. Ezekben a
kocsikban "csucs"   risztok vannak, ES muholdas cuccok, mobiltelefonos
cuccok. Ezeka   riasztok abszolut a csucsot kepviselik(nem a GPS es a
mobil).Ezt a   tipust ha kifigyelik akkoris elkotik, ha kutya van benne
vagy a   kulcsokat   (Mercedes) a lakasbol kell kilopni. Nincsen mese
csinalsz amitakarsz   ha kifigyelik akkor annak annyi, ha mas megoldas
nincsen akkor a  lampanal kapnak ki belole.     A masik tipusu autok pl.
a Suzukik, Opelok...sok van beloluk,   ezekben   altalaban, 100.000 Ft
alatti ertekben vannak riasztok. Sok vanbelole,   igy lehet valogatni,
es ha talalunk egy olyat ahol lathatoankomoly   vedelem van, akkor
inkabb meg sem probaljuk, mert van beloletalan meg   az utcaban egy
masik.     A riasztokrol:     Muholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok...
NEM ERNEK EGY KALAP****T   SEM!!!! a GPS rendszer a muholdakkal
kommunikal, a pontos   meghatarozashoz legalabb egyszerre 3 db-al,
ezekkel hatarozzameg a   kocsi pontos helyet, es a mobil rendszeren
keresztul riaszt es   intezkedik. Megoldas: Zavarni kell ezt a jelet.
Ennyi. Ez a   keszulek, megkozelitoleg 2x3x1 cm meretu + elem, es
kiviteltol   fuggoen antenna (par cm hosszu drot magara a keszulere fel
lehet  tekerni...) tehat nem nagyobb mint egy taviranyito barmelyik
kocsihoz. kis kapcsoloval bekapcsolod, es kb 10m-es korzetben
(teljesitmenytol fuggoen) nem lehet TV-zni, telefonalni, plane aGPS
rendszer nem tud kommunikalni a muholdakkal. Csupan a lopaskozben
altalunk hasznalt CB frekvenciajat van szabadon hagyva. Ez a   keszulek
vegig mindenkinek ott van a zsebeben bekapcsolva,   eloallitasi ara
kevesbb mint 5000 Ft, igy elenyeszo az ara atobbi   szukseges cucc
mellett (pl egy Motorolla CB min.30.000),barmelyik   radioamator ossze
tudja forrasztgatni a kapcsolasi rajzismereteben,   az alkatreszek is
minden ilyen boltban kivetel nelkul   beszerezhetoek. A GPS cucc elemeit
altalaban meghatarozotthelyekre   teszik, konnyu megtalalni oket es
semlegesiteni.     Ugrokodos cuccok: Az autoriasztok megkozelitoleg
hasonlofrekvencian   kommunikalnak, nem tul szeles sav. 1 db kis mutyur
az egesz,   mukodesi elve annyi hogy az adott frekvencian
vegigprobalgatjaaz   osszes variaciot, ha azon nem talalja akkor hangol
magan egykicsit   es nyomja tovabb. Legrosszabb esetben a kocsi 15 perc
alattnyitva   van. (vannak olyan riasztok amelyek az ilyen probalgatasra
letiltanak, arra annyi a megoldas, hogy nem egymas utan leptetve
probalgatja a kodokat, hanem latszolag ossze-vissza, ugralva a
frekvenciak es a variaciok kozott)     Infras cuccok: Az elektronikai
uzletekben kaphato tanithato TV   taviranyitok kicsit atalakitva
tokeletesen megfelelnek anyitasra.     "immobilajzerek" es hasonlo
hulyesegek: Ha gyari akkor annyit iser,   ha gyakori tipus akkor
szinten. Ha gyari a cucc akkor vinni kella   sajat elektronikat es ki
kell cserelni, es kesz, a tobbirendszerre   egyedi, de hasonlo
megoldasok leteznek, aki ert hozza (mert   napkozben pl olyan helyen
dolgozik ahol ezeket szerelik be a   kocsikba) altalaban megszokott
helyeken kell ezeket is keresnies   akkor mar megint nincsen gond.
(megjegyem a riasztokat is majdnem minden esetben 1 helyreszerelik,
pl. ablaktorlo szerkezet kozelebe, motorter tuzfalara... hanyugodt
akar maradni az ember mikor mar megy az auto akkor nem ahelyszinen,
hanem par sarokkal odebb errol az egysegrol egyszeruen lehuzza a
csatlakozot)     Valtozarak: Alapotlet nem rossz, de ha nem bovdenes
asebessegvalto,   vagy nincsen nagyon eldugva a valto a motorterben
akkorbetesszuk   2-esbe es mar megy is a kocsi, 80-is altalaban nincsen
gond esaz   elindulas is megy mindig sik uton, nem is kell tobb sebesseg
(magyarorszagon keves, es nem keresett az automata valtoskocsi).     Az
kulon elony ha a kocsi riasztoja egyben nyitja is kozponti   zarat...
igy azzal sem kell bibelodni.     Magara a zarszerkezetekre nem ternek
ki, mert tipusonkentvaltozik,   es   a legkulonbfele technikak leteznek.
Hogy valami biztatot is mondjak szamotokra: akkor nem kell egy   kocsi,
illetve nem viszi el senki, ha sok a problema vele, tehat az
atlagosnal tobb melo lenne vele, pl valtozar + riaszto + valamimeg.   Ez
perzse nem ervenyes akkor ha valaki pont azt a kocsit illetveazt a
tipust rendeli meg (Suzuki Swift is lehet nagyon keresett, hapl. az
osszkerekes valtozat kell valakinek, az nem gyakori, azt hakifigyelik
el is viszik)     Egy csapat letszama a kocsi tipusatol fuggoen legalabb
3 de   elofordul   a 6 szemely is. Mindenki pontosan tudja a dolgat es
vakon megkell   hogy bizzon a masikban. A legmelegebb pillanatok amikor
a kocsit  elkotik, ha mar odebb vannak 100 meterrel akkor mar
nincsensemmi vesz   akkor mar nincsen lebukas, mert akkor rendszamcsere
(ha messzirekell   vinni a kocsit, akkor megkapja egy azonos tipusu,
azonos szinu   kocsinak a rendszamat ami termeszetesen teljesen tiszta,
akkor a  rendor is megallithat alvazszamot sohasem nezik meg kozuti
ellenorzesnel), riszto kabeleinek lekotese.     Hat roviden ennyi a
bombabiztosnak itelt szerkezetekrol. Hasznos  dolgok a lopasok ellen:
Gravirozas, UV festekkel valo megjeloles  (karopsszeriaelemek, es a
karpit is), es a rejtett kapcsolo. Ez   utobbi azert okoz nemi fejtorest
es ha idoigenyes akkorelofordul   hogy ottmarad a teljen inditaskesz
kocsi, mert nem talaltuk mega   kapcsolot, pedig mar csak az kellett
volna. De ha nagyon kell a   kocsi akkor elvontatjak (siman egy masik
auto utan kotve kicsit   odebb) es multimeterrel hamar be lehet merni
hol van aram a   vezetekben es hol nincsen, ha pedig megvan, akkor egy
simakabellel   rovidzar, es mar megy is a kocsi.     Tudom most sokan
anyazni fogtok es meg is ertem az indulatokat,   igazatok van. De ha mar
1 valaki elgondolkodik ezen a par soron,  akkor mar megerte hogy
leirtam"





More information about the Elektro mailing list