trafo szamitas, sufnituning
istvan.havasi at freemail.hu
istvan.havasi at freemail.hu
Wed Aug 28 22:24:46 CEST 2002
Haliho!
Kicsit elkesve a trafoszamitashoz:
Nvoltonkenti = 50 / q,
ahol q = vasmagkeresztmetszet negyzetcentimeterben.
Nprimer = Uprimer * 0,9 * Nvoltonkenti
Nszekunder = Uszekunder * 1,1 * Nvoltonkenti
Fenti kepletet alkalmaztam anno a szakkozepben amikor trafot kellett
tekernunk. Volt egy nagy csodas keplet, gerjesztes, stb... csak eppen nem tudta
senki milyen jellemzoi is vannak a vasnak.. nekem lett a legpontosabb :-)))
Persze ez csak sima trafovasnal muxik....
Tuning: egyaltalan milyen jogszabalyok vonatkoznak az ilyenfajta atalakitasokra?
Egyszer szeretnek egy roncs motoru/sebvaltoju, stb. kocsibol
villanyautot babralni magamnak... ami jo kell legyen: kerekek, kormany, fekek.
Tobbi kidobhato a kocsibol villanyauto eseten....(huto, szurok,
sebvalto, kuplung, inditomotor, generator, stb)
Masik otlet, ami hasznalhatobb, nem uj, mar olvastam valahol:
a benzinmotor allando fordulatszamon csak aramot
termel nagyobb generator segitsegevel a
villanymotornak, utobbi fekezeskor szinten tolthet akkumulatort...
Udv
STeve
More information about the Elektro
mailing list