elmeleti sufnituning

Radó Zoltán zrado at leasingtechnology.com
Tue Aug 27 19:37:34 CEST 2002


Haliho!

Kiváncsi lennék a témában járatos emberkék véleményére az alábbi elméleti
elmélkedésről. Elmélkedésem mentes mindenféle számolástól, hisz az fárasztó,
ezért inkább csak logikai szintü.

Alapesetben tekintsünk el a különböző veszteségektől.
Vegyünk egy 4ütemü benzinüzemü autót. Mint tudjuk a tankban lévő
üzemanyagból akkor veszítjük, a legtöbbet (ha gyufával megnézzük mennyi van
benne), ha gyorsítunk. Ráadásul a motor az alapjárat környékén kis
nyomatékkal rendelkezik. (Minnél kissebb, annál tovább tart a gyorsítás ergo
annál tovább szivogatja a sok finom kis benzint.) Megkockáztatom, hogy
alacsony fordulaton rosszabb a hatásfoka. (? Igaz ez?)
Namost. Vegyünk egy elektromoci/generátor bizgentyűt. Rakjuk fel a generátor
helyére.
Alapjáratról való kigyorsítást eszközlünk a nyomatékszabályzó pedállal,
mikoris ezt a kütyüt elektromocinak használjuk és segítünk gyorsítani a
benzinmotornak, hisz az elektromotor pont az alacsony fordulaton rendelkezik
nagy nyomatékkal. (Hatásfokkal?)Majd gyorsítás után, mikor már elértük az
utazósebességet átállunk generátor üzemmódra és töltögetünk.
A kérdés, hogy lehet -e üzemanyagot megtakarítani ezzel a módszerrel?
Igy most hírtelen úgy tünik, hogy igen. De vajon a elektromotor hatásfok
görbéje és a benzinmotor hatásfok görbéje ténylegesen kiegészítik-e egymást?

Ha kiegészítik egymást a görbék, akkor ha figyelembe vesszük a
veszteségeket, vajon továbbra is van-e üzemanyag megtakarítás?

Üdv.: Zoli






More information about the Elektro mailing list