UPS mint fesz-inverter?
Badly Configured Clients, Inc.
vf at elte.hu
Wed Apr 10 01:32:06 CEST 2002
Thus spake LORINCZ Janos:
> Udv mindenkinek!
Hi!
> 1-2 dolgot hajtani. A low-cost megoldasok hive vagyok, ezert egy alap
> nem mukodo akkuval megaldott UPS-re gondoltam. Mennyi buktatoja van ennek?
Altalaban 24V-al mukodnek, ha talaltok 12V-ost akkor csak a kocsi
elektromos halozatara szuperponalodott zajoktol kell megvedeni, pl
gyujtas. Lehet hogy az ilyesmi ellen nem vedett elektronikat rovid uton
tonkre rakna... Mas problema nem hiszem hogy felmerulne, ha a taplalando
elektronika amugy szereti az ocsmany, erosen negyszog hangulatu jelet.
> (Siman rakotom az upsre az autoakksit, aztan mehet?) Igazabol azzal
> nem vagyok megbekelve, hogy 14,4V-os az autoakksi, ami felfele
> transzformalasnal, ha nem veszem figyelembe a vesztesegeket, szamitasaim
> szerint cca 275V-ot ad ki. (ez nagyon de nagyon elmeleti jellegu szamitas)
Az UPS a kitoltesi tenyezovel meg jatszhat. Valoszinuleg amugy is
olyan kitoltesi tenyezot hasznalnak, hogy a csucs/effektiv ertek
sqr(2) korul legyen, hasonloan a szinuszhoz, ha van egy kis esze az
UPS-nek, akkor az effektivet talan meg szabalyozza is. (a csucsot
nem tudja..) Ha nem, akkor valami elotet-ellenallas, pl kisfeszultsegu
izzo a kimenettel sorba.
> Hogy lehet ekkora aramnal (mert nem 1,5 ampert fog a 12V-os oldalon felkapni)
> feszultseget stabilizalni?
Lehetni lehet, de nem hiszem hogy erdemes...
> A konkret elkepzeles az, hogy egy 2akksis ford transitba rakni (2 77Ah
> akku parhuzamosan), es errol egy Quad 405-os erolkodot kellene hogy
> elhajtson.
Ahogy mas mar irta, semmi ertelme feltranszformalni 220V-ra, onnan
le 80-ra majd egyeniranyitani.... Epiteni kell 12V-rol 80-ra kapcsolo
tapot. Valamivel bonyolultabb, de jobban fog mukodni...
Nem lesz brumm problema sem :)
> --
> Loloke
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.hu/~vf/
"Nyelveben el a nemzet." - Ja, vazze, asszem tokre igy van!
More information about the Elektro
mailing list