atutes
Móczó Levente
leveste at freemail.hu
Tue Apr 2 07:55:24 CEST 2002
Szia Istvan!!
Koszi a valaszt!
En modellmotor tirisztoros gyujtast epitek, es a gyujtotrafonal elakadtam.
Harom darabot szeretnek csinalni, egyebkent nem modellre, hanem ETZ-250-re,
amibol un hatimotor lesz, repuleshez:))
trafo:
> Es az nem jo, hogy amikor tekered fel a huzalt, kozben szepen folyamatosan
> (retegenkent) bekened szigetelolakkal?
Ugy csinaltam, kis ecsettel tekeres kozben folyamatosan kentem.
Pl mugyantaval, vagy mas kokemenyre
> szilardulo anyaggal. Soxor elkovettem mar ezt es meg soha nem volt
problema.
ettol felek egy kicsit. A mugyanta rideg, hidegben szetszakithatja a
drotot.... Ezt kisgepszerelo mondta, gyakori hibajelenseg a hidegben hagyott
kertikapanal.
> Jobb mint a vakumimpregnalas, ott is maradhatnak zarvanyok (a nagyon
vekony
> huzal sok menettel egymason, tulsagosan tomor tud lenni). Vagy ez a
manualis
> ''technologia'' nem oke, mert sok darabot kell legyartani?
A technologia ok, teljesen manualis:)))
Ahogy most csinalom:
feritmag, atmero 6-os, ra zsugorcso.
1 reteg kondenzatorpapir.
tekercseles 0,07 drottal, ez nem tul vastag:(( ugy szakad, mint a pokhalo.
soronkent lakkozva.
A kondenzatorpapir kb 5-8 mm-el tullog a tekercsen.
Tekercs kesz, zsugorcso, aztan sutoben kieget, nem tul sokaig....
A lakk egyszeru parkettalakk volt eddig:(((, ezert kellett kiegetni
A trafo mukodik egy darabig, de egy ido mulva atut, es nem tudom, hogy
hol???
Vajon tekercsvegek kozt, vagy menetek kozt, esetleg sorok kozott? Soha nem
fogom megtudni.
Az atutest ugy kellene meretezni, hogy gyertya nelkul, amikor nincs
szikrakoz, akkor se usson at. Egyebkent az olajos, benzines meleg levego,
ami a hengerben van, sajna eleg jo szigetelo, szereti megkeresni a szikra a
rovidebb utat:(((
Udv&kossz:
Levente
>
> udv: I.
>
>
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list