metro (villamos hajtas) + modemparancs

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Sat Nov 17 10:31:13 CET 2001


>Ma reggel a 2-es metron bambultam hajnalban egy modernizalt
>szerelvenyben...
>Volt rajta muszerfal.
>Vonali fesz majdnem 0,9 kV (terhelesre leesett kb30-50 V-ot)
>Aksi fesz kb 70-80 V
>Vontatasi aram +/- 2-300 A gyorsitaskor/fekezeskor
>
>Na most akkor a 880V-on folyik a 300A vagy a 80V-on?
>Es milyen motor visel el 300A-t? 5-10 masodpercig rajta van gyorsitaskor...
>Mibol van a motor tekercse? Vasuti sinbol??
Rezbol, szep vastag rezbol. :-) De nem kell am olyan nagyon vastag! 2 paralell
10x4-es profilhuzal mar elviszi siman, es ez cerna egy ekkora motorban.
Kulonben tok realisak az adatok, sot, nem is volt maxra kizavarva. Ha jol
emlexem, villamosokban 400kW teljesitmeny van beepitve. Azert a metro combosabb,
gondolom.
En meg hajdanaban a Ganz Mavagban nezegettem a mozdony motorokat, amikor meg
csak felepitmeny nelkul allt a vaz. Ilyenek voltak rairva, hogy 1400V 1800A vagy
forditva, nem tudom pontosan. Es ebbol volt 2, ez volt a V43-as asszem. Ennek
elvileg 3MW a teljesitmenye, de latszik, hogy a motorok tul vannak meretezve. A
V63-as tirisztoros mozdony mar 5MW-os.
De egy formula1-es gep is megvan 500kW-os, pedig nincs 700 kilo a tomege. A
mozdony meg valami 80-100 tonna, tehat kW/kg-ban az F1 a nyero.

hjozsi







More information about the Elektro mailing list