Elektro Levlista digest, Vol 1 #1075 - 10 msgs
Kis János
kj72 at freemail.hu
Tue Mar 20 18:52:06 CET 2001
Hello!
Mikori évjárat?
elektro-admin at irisz.hu wrote:
> Send Elektro Levlista maillist submissions to
> elektro at irisz.hu
>
> To subscribe or unsubscribe via the web, visit
> http://www.irisz.hu/mailman/listinfo/elektro
> or, via email, send a message with subject or body 'help' to
> elektro-request at irisz.hu
> You can reach the person managing the list at
> elektro-admin at irisz.hu
>
> When replying, please edit your Subject line so it is more specific than
> "Re: Contents of Elektro Levlista digest...")
>
> ------------------------------------------------------------------------
> Today's Topics:
>
> 1. Re: Waltham TS-3354 (HAJDU Csaba)
> 2. RE: [2] Mikro eszterga/maro (Kis Norbert)
> 3. Re: atfolyasmeres (=?iso-8859-2?q?Szabados=20Isv=E1n?=)
> 4. Kapcsolouzemu tap 12V-rol mar megint. (MTX Thunder 280) (=?iso-8859-2?Q?K=E1lm=E1n_Mikl=F3s?=)
> 5. RE: atfolyasmeres (Steber Krisztian)
> 6. Re: Generator (=?iso-8859-2?q?Szabados=20Isv=E1n?=)
> 7. Re: atfolyasmeres (Varga Tibor)
> 8. RE: RAM IC (Kis Norbert)
> 9. Vw Golf I GTi 1.6 kapcsrajzot keresek (F.Laci Ecofill Bt)
> 10. Re: Akku tipp kellene (=?iso-8859-1?B?1mty9nMgTWlrbPNz?=)
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Subject: Re: Waltham TS-3354
> Date: Mon, 19 Mar 2001 12:47:00 +0100 (MET)
> From: HAJDU Csaba <hajdu at sunserv.kfki.hu>
> Reply-To: elektro at irisz.hu
> To: <elektro at irisz.hu>
>
> > Elfelejtettem mondani az elobb :
> > -Thomson sasszi... TEA2029F ic vel.
> > Ha "veletlenul" hanyodna egy ilyen rajz nalatok....
>
> Nincs valami Videoton rajzod? Szerintem ua., es meg rajzom is van,
> de egy eleg pocsek masolat, mire azt beszkennelem, hasznalhatatlan
> lesz...
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Subject: RE: [2] Mikro eszterga/maro
> Date: Mon, 19 Mar 2001 13:23:22 +0100
> From: Kis Norbert <norbi at kzs.hu>
> Reply-To: elektro at irisz.hu
> To: "'elektro at irisz.hu'" <elektro at irisz.hu>
>
> Szia Zoli!
>
> Bocs a kesesert, mostanaban ritkan tudok csak irni.
>
> >Megneztem ami a CCLISTA-n van.
> >Nem tul sok...
>
> Nem, de ez is valami. A hurozott masina pl. 5-szazadot stabilan tud,
> (eloszor en se hittem, de a szemem elott dolgoztak vele...) a Robsy... hmmm.
> tized korul, de nem mertem. Szerintem ez a legsilanyabb a feltett cuccosok
> kott pontossagban, de a legkonnyebb hasonlot epiteni. Hazilag mindene
> elkeszitheto! Ha csak furni, beultetni kell, akkor eleg. Ha gravirozni, vagy
> meg komolyabbra, akkor nem... :-(
>
> >Nekem is van valami CNC Maro szerusegrol egy AutoCAD-es rajz, majd
> felteszem
> >a GRAVIR konyvtarba.
>
> Koszi.
>
> >Szetneztem a PROXXON web oldalan is.
> >Az itt talalhato, meg amiket mar emlitettem, cuccok NAGYON picik.
> >280mm hosszu eszterga !!! Es ehhez kepest NAGYON dragak.
> >Tenyleg ilyen sokba kell kerulnie ?
>
> Mar irtak masok is: A pontossabnak ara van. Az, hogy tizedek, szazadok, vagy
> ezredekben gon-
> dolkodsz, a mechanikaban oriasi plusz koltsegeket jelent. Nem olyan
> egyszeru, hogy csinaljuk 10-szer pontosabbra. Rezgesek, feluleti
> egyenetlensegek, hotagulasok, faradas, kopas, holtjatek, stb. Ezek a dolgok
> mind, mind hirtelen, orvul tornek az emberre.
>
> >Mi az ami megdragitja ezeknek a szerszamoknak az eloallitasat ?
>
> Ezt is irtak. Tomoren:
> -A megmunkalo gepek ara (a pontossag miatt rosszabb gepen nyugosebb lenne
> jobbat gyartani. (Persze erre is megvannak a technikak, hiszen valahogy azt
> a szuperpontos gepet is megcsinaltak, de az egy fel elet, hidd el... ;-))) )
> -Az alkalmazott nyersanyagok beszerzesi ara
> -Az elkeszitesre forditott munkaora. (Pl. a 'tusirozas' sem ket perc...)
> -Az elkeszites alatti szerszamkopas.
>
> >Ha ezek ennyibe kerulnek, akkor mennyi lehet a PROXXON PD400-as
> >eszterga, ami nekem pont jo meretu lenne. (teljes hossz: 900mm) ?
>
> Nem tudom. A kisebbik arat irtam, az 150 korul lenne. Gondolom, 200...300
> alatt nemigen uszod meg.
>
> >Milyen nehez csinalni/csinaltatni pl. egy menetes orsot, vagy egy szant ?
>
> Kellokeppen szerszam, gep, illetve tudasigenyes ahhoz, hogy ne ugorjon csak
> ugy neki egy atlagos lakatosember...
>
> >Gondolom egy kisiparos azert meg tudja csinalni jo minosegben.
>
> Nem tudja, pontosabban kisiparosa valogatja. Ezt csuszopenzert szoktak nagy
> cegek, nagy gepeivel, az ottani dolgozok megoldani. Jobb esetben nagy-nagy
> baratsag+jopar 'felliteres okmanybelyeg' az ara... :-)
>
> >Egyebkent igy hazilagos modszerekkel milyen pontossagot lehet elerni ?
>
> Ahogy irtak, tized, esetleg 5-szazad, ami gepesz szemmel nezve semmi, par
> dologra persze attol meg jo lehet. :-)
>
> >Mi is az a golyos orso, amirol beszeltel ?
>
> Egy olyan menet, aminek a profiljaba csapagygolyo tud illeszkedni. ('kerek')
> Az igazi trukk az anya: ebben vannak a golyok. Az orso rendkivul kis
> erovesztesseggel forditja egyenes vonalu
> mozgasra at a forgo mozgast, ezert szeretik. Nem szokott a vegponton
> megragadni, kiakadni, megszorulni. Jellemzo egy ilyen orsora, hogy az
> anyajanal megfogva, s fuggoleges helyzetbe allitva azonnal, egyre gyorsulo
> sebesseggel a sajat sulyatol is elkezd porogni! Egy 40cm-es volt a kezemben
> a mulkor. Ez az egyik iranyban siman tudta is ezt, a masikban kicsit meg
> kellett picit lokni az elejen. 'Eleg hitvany, egyik iranyban szoros', mondta
> a mester, amikor latta, hogy elbuvolten nezegetem... :-) Kb. ennyi, s nem
> viccbol mondta a srac, amit mondott. Latszott, hogy komolyan is gondolja!
>
> >Nincs veletlenul valakinek egy esztergarol, vagy marorol reszletes
> robbantott
> >szerkezeti rajza ?
>
> A kuldott linkben van egy. Sokra nem mesz vele, ugysem faragod ki otthon...
> Egyebkent egy falusi ismerosom lakatos testvere keszitett szazad pontossagu
> esztergat szogvasbol, kidobott kotogep allvanybol stb, de 5 evig
> csinalgatta, fejlesztgette, mire elkeszult. Hihetetlen egyszeru dolgokbol
> van, de azok nagyon at vannak gondolva. A szerszamkeszites egy eletstilus,
> egesz embert, valamint megfelelo hozzaallast igenyel, hidd el. Ugyanolyan
> bonyolult szakma, mint az elektronika. Tele trukkokkel, szivasokkal, amik
> evek rutinja alatt jonnek szepen lassan elo. Ezt sem lehet nehany szakkonyv
> kiolvasasa utan elsajatitani, hanem szinte 'erezni' kell.
>
> >A CCLISTA-n es a megadott cimen egyebkent nem talaltam olyan jellegu
> >leirast, amibol esetleg hazilag meg lehetne epiteni valamit.
>
> Ez igy nem igaz. Valamit lehet, ami a sok egyszerubb helyre jo lehet,
> illetve a legtobb listatagnak a munkajaban nagy segitseget jelenthet.
> 'Igazan jot' valoban nemigen talalhattal kozottuk. Ezek tenyleg a leheto
> legegyszerubb szerkezetek, mert elkezdeni ilyenekkel lehet. Ha mar ez sem
> megy... :-)
>
> Udvozlettel:
> Norbi.
>
> >Szia,
>
> > Zoli
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Subject: Re: atfolyasmeres
> Date: Wed, 14 Mar 2001 00:10:42 +0100 (MET DST)
> From: Szabados Isván <szabados_i at dpg.hu>
> Reply-To: elektro at irisz.hu
> To: elektro at irisz.hu
>
> Varga Tibor <varga at gyogyinfok.hu> 2001.03.13. 14:37:02 +1h-kor írta:
>
> > Sziasztok !
> >
> Ez esetben egy kanyar kulso es a belso reszen mert
> > nyomaskulonbsegbol lehet kovetkeztetni az atfolyo folyadek
> > mennyisegere.
> >
> > Udv. Tibi
>
> Na erre igen kiváncsi lennék egy autó (de még más) esetében.
>
> --
> Üdv István <szabados_i at dpg.hu>
> ICQ: 61912391
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Subject: Kapcsolouzemu tap 12V-rol mar megint. (MTX Thunder 280)
> Date: Mon, 19 Mar 2001 13:52:19 +0100
> From: Kálmán Miklós <MKalman at MOL.hu>
> Reply-To: elektro at irisz.hu
> To: "'elektro at irisz.hu'" <elektro at irisz.hu>
>
> Sziasztok!
>
> Egy "kis" segitseget szeretnek kerni, ismeri-e valak a tisztelt listatagok
> kozul az MTX Thunder 280 tip. autos erositot? Ennek kellene nagyon a
> kapcsolasi rajza... A gyarto meg nem valaszol a megkeresesre, mondhatni
> valaszra sem meltatta az erosito gazdajat.. Ha kapcsolasi rajz nincs, akkor
> ha valaki hozza tud ferni egy ilyenhez egy multimeterrel, akkor legalabb a
> tapegysegenek a kimeno feszultsege.. (Ha megjavitani nem sikerul epul hozza
> egy uj tap..)
> A jelenseg amugy erdekes, az erosito a gazdaja bevallasa szerint egyszer
> csak elhallgatott.. Szinten a gazdaja kivette a helyerol szetszedte, es a
> kovetkezoket konstatalta: FET-ek eldurranva (1-1 IRFZ44) a gate-kra meno
> foliacsikok es kis ellenallatok elegve..
> A foliacsikok vekony vezetekekkel potolva lettek, FET es kis ellenallas
> csere, TL494 is csere a biztonsag kedveert, de hasztalan, durrannak el a
> FET-ek a probak alkalmaval.
> Szkoppal nezte a gazdaja a vezerlojel kijon az Ic-rol, es korrekt negyszog,
> Amikoir a FET is rajta van mar kevesbe korrekt a negyszog, de meg elmegy,
> viszont a trafon csak tuskek vannak... (proba egy kis labortaprol, arrol nem
> szall el az csak 2A-t tud, akksirol legutobbi probanal merve lett a felvett
> aram is, 10A azonnal, ami kuszott fel 15A-ig, itt eles csattanas, a FET-ek
> szinte szetkenodtek a hutobordan es az autot suru fust toltotte meg..)
> Amit sikerult kideriteni a kapcsolasat bongeszve, hogy a TL494 8-as es 11-es
> labarol megy a vezerles, egy kis toroid trafon keresztul. (9-es es 10-es lab
> osszekotve, es azt hiszem +12V-on) A "vezerlotrafo" sec. kivezetesei:
> mindket FET source-ei, valamint a gate-jei (4 kivezetes).
> Amiben szeretnek segitseget kerni, tippek mivel probalkozzunk meg (kifogyott
> az otlettar..) esetleg ha tudna valaki egy kapcsolasi rajzot, vagy a pontos
> kimenofeszultsegeket adni az is nagyon jo lenne.. Kirajzolni eleg embertelen
> feladat lenne azt a tapot, ketoldalas a nyak, furatgalvanizalt, trukkos
> alkatreszek alatti atvezetesek es minden mi szem s szaj ingere..
> Minden segitseget koszonok elore is!
> Udv: Arrow
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Subject: RE: atfolyasmeres
> Date: Mon, 19 Mar 2001 14:08:22 +0100
> From: Steber Krisztian <ksteber at debis.hu>
> Reply-To: elektro at irisz.hu
> To: "'elektro at irisz.hu'" <elektro at irisz.hu>
>
> Hali!
>
> Koszonom szepen mindenkinek a valaszokat!
>
> Udv.,
> Crys.
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Subject: Re: Generator
> Date: Sun, 18 Mar 2001 23:16:51 +0100 (MET DST)
> From: Szabados Isván <szabados_i at dpg.hu>
> Reply-To: elektro at irisz.hu
> To: elektro at irisz.hu
>
> "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at alarmix.net> 2001.03.17. 20:52:54 +1h-kor írta:
>
> > >> Igazan orulok ennek, ez buzditott a fentiek
> > >leskribalasara. :-))
> > >>
> > >Na, de ennyire?!:-)))
> > Azota belattam, tullottem a celon. :-(
> >
> > hjozsi
>
> Szerintem nem annyira.
>
> --
> Üdv István <szabados_i at dpg.hu>
> ICQ: 61912391
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Subject: Re: atfolyasmeres
> Date: Mon, 19 Mar 2001 15:26:51 +0100
> From: Varga Tibor <varga at gyogyinfok.hu>
> Reply-To: elektro at irisz.hu
> To: elektro at irisz.hu
> References: <DPG.WIN.300.0103140010429081305063 at drotposta.hu>
>
> Sziasztok !
>
> Szabados Isván wrote:
>
> > Varga Tibor <varga at gyogyinfok.hu> 2001.03.13. 14:37:02 +1h-kor írta:
> >
> > > Ez esetben egy kanyar kulso es a belso reszen mert
> > > nyomaskulonbsegbol lehet kovetkeztetni az atfolyo folyadek
> > > mennyisegere.
>
> > Na erre igen kiváncsi lennék egy autó (de még más) esetében.
>
> Ezt nekem Gelle'rthegyi tanarur tanitotta kb 20 evvel ezelott a
> Tavaszmezo utcaban. Azt mondta akkor, hogy a Kalvin teren van
> egy vizvezetek, ahol ilyen meresi elven mukodo erzekelokkel
> meri a vizmu a csovon atfolyo viz mennyiseget. Biztos nem vagyok
> benne, de mintha meter koruli atmeroju vezetekrol beszelt volna.
>
> Most neztem a Kando honlapjat, de mar nem ott dolgozik.
>
> Udv. Tibi
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Subject: RE: RAM IC
> Date: Mon, 19 Mar 2001 16:40:21 +0100
> From: Kis Norbert <norbi at kzs.hu>
> Reply-To: elektro at irisz.hu
> To: "'elektro at irisz.hu'" <elektro at irisz.hu>
>
> Szia!
>
> >kommunikalni vele es kb 16k bit kapacitasa >legyen. Az alapveto problemam,
> hogy ilyeneket meg >nem hasznaltam es gozom sincs
>
> Nagy meretu leptetoregiszterlanccal is probalkozhatsz. A TEXAS pl. tudomasom
> szerint gyart 16K-s shift regisztereket, amik jok lennenek. Ezt erdemes
> egyebkent keresni a NET-en tobb cegnel is.
>
> Kell neki adat, ora, illetve van be/kimenete. Valahol lattam 8-labut is.
> Persze kerdes, itthon forgalmazzak -e, vagy nagyobb tetelben kell
> rendelni... :-( Eloszor a RET-nel, illetve LOMEX-nel nezz korul.
>
> Pl. TDA2110-eset is lattam nalunk, igaz az csak 512 bites... :(
>
> Udv.:
> Norbi.
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Subject: Vw Golf I GTi 1.6 kapcsrajzot keresek
> Date: Mon, 19 Mar 2001 16:49:11 +0100
> From: "F.Laci Ecofill Bt" <f.laci at ecofillbt.com>
> Reply-To: elektro at irisz.hu
> To: <elektro at irisz.hu>
>
> Hali
>
> Szóval kapcsolasi rajzot keresek a fenti autohoz.(meg a biztositekok,relek
> funkcioit)
> Foleg az elektromos ac pumpa bekotese erdekel mivel szet volt huzva ,s nem
> tudni hol volt a saru....
>
> A gyujtaspozitivra kotve szepen muxik az auto,de valami rele remlik ami
> akkor kapcsolja ha szikrat ad a gyujtotrafo (oninditozastol leallitasig).
>
> Koszi a valaszokat elore is....( a HixAuto -rol senki sem valaszolt.....)
>
> udv Laci
>
> Lezer es tintasugaras nyomtatok festekpatronjainak toltese
> http://ecofill.fw.hu www.ecofillbt.com
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Subject: Re: Akku tipp kellene
> Date: Mon, 19 Mar 2001 16:59:54 +0100
> From: Ökrös Miklós <mokros at freemail.hu>
> Reply-To: elektro at irisz.hu
> To: "Elektro lista" <elektro at irisz.hu>
> References: <3AB3DECC.19F452AC at drava.dravanet.hu> <000d01c0afe4$a16aa8e0$91d8ec91 at matavnet.hu> <003501c0afe7$0e761620$91deec91 at bi> <3AB521E5.94FE8015 at drava.dravanet.hu> <00c101c0affa$acb064e0$91deec91 at bi> <3AB592B9.2043DDAB at drava.dravanet.hu>
>
> Szia!
>
> Ha megengedsz egy apro eszrevetelt. Nem ertem pontosan, hogy a "laptop
> toltoje" mit takar, de az a gyanum, hogy a gepen es az adatgyujton is van
> 12VDC bemenet es ezeket szeretned egy darab akkurol jaratni. Az elso
> bekapcsolas elott mindenkeppen merj ra, hogy nincs-e valahol "testelesi"
> problema. Pld. a muszer es a laptop printer port-jan keresztul van
> osszekotve, igy a muszer es a laptop foldpontja a printer kabelen keresztul
> zarodik. Viszont semmi biztositekod sincs ra, hogy ez a potencial mindket
> keszulekben az akku - polusat jelenti. Rosszabb esetben megsutheted a
> cuccost.
>
> Fogalmazasom talan nem egeszen egzakt, de szerintem erted mire gondoltam.
>
> Udv:
>
> Miki
>
> ----- Original Message -----
> From: Auth Gábor <franko at drava.dravanet.hu>
> To: <elektro at irisz.hu>
> Sent: Monday, March 19, 2001 6:01 AM
> Subject: Re: Akku tipp kellene
>
> > Halihó, Benedek István!
> >
> > Laptophoz lesz egy kulso parhuzamos portra kotheto adatgyujto cucc,
> > ennek az akkunak pedig el kell latnia mind a laptopot, mind az
> > adatgyujtot (ez fogyaszt kevesebbet). Azert 12V, mert a laptop toltoje
> > is DC12V, igy egyszeruen ra tudom kotni es talan kihuzzak 5-6 oran at.
> > Vehetnek potakkut a laptophoz, de a cserehez ki kell kapcsolni,
> > masreszt 70eFt(!) egy 2900mAh LiIon akku... :)
> > --
> > Frank O'Yanco - Auth Gábor -=- Mobil/SMS +36203494743 /+36303687792
> > Age of The Penguin -=- SuSE Linux 7.1 -=- http://andromeda.pmmf.hu
> > Windows:
> > Windows: lassan, de megbízhatatlanul.
> >
> >
> >
More information about the Elektro
mailing list