frekivaltos aszinkron motor - kerdes
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Sat Jun 9 18:52:17 CEST 2001
>Ugye nem akarod azt állitani, hogy egy freki váltó olcsóbb, kisebb
>helyet foglal és egyszerűbb, mint egy greatz hid, meg egy tirisztoros
>szabályzás.
Bar nem nekem szolt a kerdes, de en azt mondom, hogy DE. :-)
Mert az aszinkron hajtasokat mar olyan sorozatban gyartjak (foleg kisebb
teljesitmenyekre), mint szinte a videokat pl. Ez sokat nyom le az
arukbol.
A tirisztorosra nincsenek pl olyan egy IC-be preselt komplett aramkorok,
amikre csak ra kell dugni a 2, 4, vagy 6 tirisztor gyujtoit, es mar mehet
is. Aszinkron hajtasbol lattam mar sinre pattinthatosat, mint a
kismegszakitok (!!), csak szelesebb, es meg tavolrol, egy vezerlo
szamitogepnek is tud engedelmeskedni. Belemegy a 3 fazis, kijon a motor
madzagja, es persze az adatvezetekek. Na jo, ez mar nem olyan olcso.
Galvanuzemekben darumozgato motorok hajtasara nagyon gyakori, ahol eleg
finom pozicionalasok, lassu, lepcsozetessegmentes rakozelitesek
(lassitasok, gyorsitasok) kellenek, hogy ne potyogjanak le a
munkadarabok. Teljesen programbol megy a technologiahoz igazitas. Es
ilyen helyen bizony van meg maropara is. Itt femfelulet nem marad tiszta,
az biztos.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list