tekercselogep
Zoltan.Sumegi at khb.hu
Zoltan.Sumegi at khb.hu
Tue Jul 17 09:39:58 CEST 2001
Ha valaki látott már sima tekercselöt, akkor árulja már el, hogy hogyan
lehet a huzalfeszitést megoldani, ugy hogy jo legyen pl. a 0,2 mm-es
huzalhoz is, meg pl. a 2,5mm-eshez se ártana ha jo lenne.
(Meg nem lenne baj, ha a cséve sarkain nagyobb erövel feszitene, mint a
lapos részeinél.)
A huzalvezetön gondolkoztunk a haverral, és mechanikus lesz, az
elektronikus az nekem kivitelezhetetlen (egyik este számolgattam), ha 0,2
, és 2,5 mm-es vezetéket veszem, akkor egy 5-ös menetes rudat a cséve 1
fordulatánál kellene léptetni ~0,05 és 3,5 -szörös fordulattal. Hát ez
nekem nem megy a motor kellene, hogy legyen 10.000-es fordulatu (kb
1000-es tekercselö motorhoz), és nem tudnám beosztani.
Vagy mégis?
A mechanikus vezetö az ablaktörlö elve alapján menne.
A vezetö mechanika egy kerékre rögzített (a keréken állithato a rögzités
átméröje, ez határozza meg, hogy mennyire fog kitérni jobbra-balra, kb 10
cm-es a kerék) hosszu lemez (~30-40 cm, vége felé középen kivágás az
oldalirányu vezetéshez), ami a forgato kerékhez közel le van rögzitve egy
alaplemezre (minél közelebb, annál nagyobb lesz a végkitérés (ez lehet
fix, mert elég a keréken a szabályozás).
A lemez végén egy pöcök által (ami a lemez közepén tud mozogni) fel van rögzitve egy vizszintes rudon (vagy kettön) a tényleges vezetö.
A huzalhoz méretezett vezetösebesség szintén hasonlo elven menne, csak az
állithato rögzitésü tárcsárol közvetlen egy másik tárcsára csatlakozna a
hosszu lemez (mint a vonatkerék), de nem fixen, hanem a lemez közepén
tudna csuszkálni attol függöen, hogy mennyire van beállitva az állithato
tárcsán.
Na mit gondoltok?
Egy másik levélben le is rajzolom.
Zoli
More information about the Elektro
mailing list