tekercselogep

Zoltan.Sumegi at khb.hu Zoltan.Sumegi at khb.hu
Tue Jul 17 09:39:58 CEST 2001


Ha valaki látott már sima tekercselöt, akkor árulja már el, hogy hogyan 
lehet a huzalfeszitést megoldani, ugy hogy jo legyen pl. a 0,2 mm-es 
huzalhoz is, meg pl. a 2,5mm-eshez se ártana ha jo lenne.
(Meg nem lenne baj, ha a cséve sarkain nagyobb erövel feszitene, mint a 
lapos részeinél.)

A huzalvezetön gondolkoztunk a haverral, és mechanikus lesz, az 
elektronikus az nekem kivitelezhetetlen (egyik este számolgattam), ha 0,2 
, és 2,5 mm-es vezetéket veszem, akkor egy 5-ös menetes rudat a cséve 1 
fordulatánál kellene léptetni ~0,05 és 3,5 -szörös fordulattal. Hát ez 
nekem nem megy a motor kellene, hogy legyen 10.000-es fordulatu (kb 
1000-es tekercselö motorhoz), és nem tudnám beosztani.
Vagy mégis?

A mechanikus vezetö az ablaktörlö elve alapján menne.
A vezetö mechanika egy kerékre rögzített (a keréken állithato a rögzités 
átméröje, ez határozza meg, hogy mennyire fog kitérni jobbra-balra, kb 10 
cm-es a kerék) hosszu lemez (~30-40 cm, vége felé középen kivágás az 
oldalirányu vezetéshez), ami a forgato kerékhez közel le van rögzitve egy 
alaplemezre (minél közelebb, annál nagyobb lesz a végkitérés (ez lehet 
fix, mert elég a keréken a szabályozás).
A lemez végén egy pöcök által (ami a lemez közepén tud mozogni) fel van rögzitve egy vizszintes rudon (vagy kettön) a tényleges vezetö.

A huzalhoz méretezett vezetösebesség szintén hasonlo elven menne, csak az 
állithato rögzitésü tárcsárol közvetlen egy másik tárcsára csatlakozna a 
hosszu lemez (mint a vonatkerék), de nem fixen, hanem a lemez közepén 
tudna csuszkálni attol függöen, hogy mennyire van beállitva az állithato 
tárcsán.


Na mit gondoltok?

Egy másik levélben le is rajzolom.

Zoli 




More information about the Elektro mailing list