OT: MATAV ISDN

Istvánfi Béla istvanfibela at matavnet.hu
Sat Jan 20 13:20:31 CET 2001


Ez hosszú levél, ha nem érdekel a MATÁV, nyomj DEL-t.

A történet úgy indult el, hogy eléggé sok a telefonszámlám. Ezen
felbuzdulva tavaly novemberben felhívott egy hölgy, azzal, hogy ő a
MATÁV üzletkötője, s mint kiemelt ügyfélnek, szeretné felkínálni
nekem, hogy akciós áron átszerelik a vonalamat ISDN-re.
Gondoltam, jó lenne, mert így kicsit tán gyorsabb lesz a net, és
közben még telefonálni is lehet.
Mivel a lakásban és a műhelyemben ugyanaz a vonal van, ráadásul fax,
sz.gép is csatlakozik rá, műszakilag nem olyan egyszerű a helyzet. A
MATÁV által hirdetett akciós csomagok egyike sem felel meg, mert nem
tudják azt, ami a mostani mezítlábas analóg vonalon működik (bejövő
hívás átadása egyik készülékről a másikra, a lakásból kikapcsolom a
hívást a faxgépre, ha fax akar jönni, stb stb). ISDN alközpontról szó
sem lehet, igen drága mulatság.
Kb két-három hétig hívogattuk egymást az üzletkötővel, közben ő kavart
a műszakiakkal, hogy mit hogyan lehet megoldani és mennyiért.
A végén megegyeztünk. Kapok két db ISDN telefont, egy db ISDN PC
kártyát, kiépítenek az épületben egy S-busz nevű  mittudoménmit, ami
feladatot tudnia kell a rendszernek, azt tudni is fogja, ráadásul 3
telefonszámom lesz, egy nekem, egy az asszonynak, egy meg fax. Nem
kell alközpont, nem kell több százezres ISDN faxgép sem. A hölgy azt
mondta, szerinte karácsonyra készen is lesz minden.
Sokáig semmi sem történt.
Január elején megjelent egy MATÁV-os szakember, ellenőrizte a vonalat,
azt mondta, ez kell az átállás miatt. Jó. Kérdeztem, hogy lesz-e
valami papírom arról, hogy mit rendeltem, hogy lesz ez és mennyiért,
erre azt felelte, ő műszaki ember, ilyen kérdésekre nem tud felelni.
Ezt el kellett fogadjam, nagy a cég, mindenki nem foglalkozhat
mindennel.
Január közepe, valaki felhív, hogy jönnének ISDN-t szerelni, mikor
jöhetnek? Másnap délutánban megegyeztünk.
Megjelent két, szerelő kinézetű, nem MATÁV-os illető. Elkezdtem őket
kérdezgetni, mielőtt nekiálltak dolgozni, hogy mit is hoztak, mi lesz
ez, mit fog tudni. Mindezt azért, mert a mai napig semmilyen
szerződést, értesítést nem kaptam arról, hogy a CÉG tudomásul vette,
regisztrálta azt, amit az üzletkötőjével beszéltem. (Azok a
beszélgetések nem rögzítős vonalon -- nem az 1212-n -- történtek)
A szerelők nem tudtak kielégítő választ adni, az sült ki a
mondókájukból, hogy nekik kiadták ezt a munkát, el kell végezniük,
többet nem tudnak. Rendben, dolgozzanak, ha ez a dolguk...
A munka végén kérdeztem, hogy mi lesz az ISDN telefonokkal, a PC
kártyával, S-busszal?
Közölték, hogy ha ISDN készüléket akarok, akkor vegyek magamnak (!),
PC kártyára ugyanaz, az S-busz meg szerintük készen van. Tény, hogy
beraktak a polcok mögé egy jó hosszú vezetéket. Annak a végén van egy
csatlakozó. Ez a csati addig volt a falon, amíg az illetők el nem
mentek, utána leesett. (Mondtam nekik, hogy meszelt falra nem jó a
ragasztás, de nem sikerült meggyőznöm őket.) Mindez itt a műhelyben
van, hogy ebből a lakásban hogyan működik ISDN telefon, arról fogalmam
sincs. A vezeték ott lóg a polcok mögött, sehol sincs rögzítve. Kaptam
még egy telefonszámot, de semmit se érek vele, mert u. azon az egy
vonalon csörög mind a kettő. (ha külön kértem volna, akkor nem tudom
átadni a bejövő hívást egyik készülékről a másikra) Ez a 21. század
technikája? A hagyományos telefonvonalakat annak idején szépen, a
sarkokban vezették, mindenhol rögzítve, ez meg amúgy "nesze bazmeg"
ott lóg. Továbbá a doboz, amit a falra szereltek, 230V-ról működik, de
a zsinórja rövid, nem ér el a konnektorokig. Azóta a műhelyben ott egy
hosszabbító keresztben, ha belebotlok és kihúzódik a dugó, akkor
azonnal megszűnik a telefon. Nem értem, áramszünet esetén miért nem
tudok telefonálni? Száz évvel ezelőtt ez még működött...
Kérdeztem a szerelőket, hogy mi a helyzet, ezzel kész-e a munka vagy
valaki majd jön folytatni? Válasz: részükről kész, a többiről semmit
nem tudnak. Itt írjam alá. Kérdem: kapok-e egy példányt abból, amit
aláíratnak velem? Nem. Na, ez így nem jó, kérem a papírt, bele a
faxba, lemásolom. Utána a szerelők balra el.
Aznap este előkotortam a jegyzeteimből az üzletkötő hölgy tel.számát
(rádiótelefon, jó drága hívás), és elmesélem, mi történt. Kérdem, hogy
mi van a továbbiakkal, mikor folytatódik a munka?
Ő semmit se tud, de adott egy telefonszámot a biai telefonközpontban a
szerelők főnökét, majd ő okosabb lesz.
Másnap reggel felhívom, az illető készséges, közli, hogy amit
rendeltem, azt meg is kaptam, nézzem csak meg a szerződést, minden
stimmel. Keresztkérdés: milyen szerződést? Miért, nem kapott
szerződést? Nem én. Nem baj, Ő is annakidején csak fél év múlva kapta
meg, majd megjön hozzám is. Jó, de akkor honnan tudom, hogy amit
idehoznak, az az-e, amit én rendeltem? És lesz-e műszaki átvétel,
merthogy a kivitelezés minősége számomra kérdéses?
Ezekre ő nem tud válaszolni, hívjam az 1212-t, majd ott intézkednek.
Az 1212 külön megérne egy levelet. Nem tudom, van-e valaki, aki bármit
el tudott ezen a számon intézni? Tapasztalatom szerint ez a vonal arra
való, hogy lerázzák az ügyfelet.
Első hívás az 1212-n: a hölgy udvarias, de semmit se tud elintézni,
hanem egy óra múlva bent lesz XY úr, hívjam őt vissza.
Egy óra múlva újra próbálom. Ez a hölgy nem kapcsolja nekem XY urat.
Első kérdése, hogy XY nevű úr itt dolgozik, a MATÁV-nál? Erősködöm,
erre megpróbálja előkeríteni. Addig én hallgatom a MATÁV szignálját.
Kis idő múlva visszatér, közli, hogy XY urat nem találta bent. Erre
elsorolom neki az egész históriát, elölről. Jó, mondja, megpróbálja
még egyszer, hátha XY úr megérkezett. Újabb öt perc szignál. Hölgy
vissza, XY úr azt üzeni (!) , hogy ő úgy rögzítette a megrendelésemet,
ahogy az üzletkötőtől beérkezett, ha bajom van, hívjam az üzletkötőt,
az ő dolga, hogy intézkedjen.
A vérnyomásom elindul felfelé, de még csak egy kicsit. Most beszéltem
az üzletkötővel, ő továbbküldött a telefonközpontba, onnan küldtek
ide, és ezt a számot is másodszor hívom, nem óhajtom a kört elölről
kezdeni.
Elkezdem faggatni a hölgyet, hogy mikor kapom meg a két készüléket,
amit az üzletkötő megígért, mikor és hogyan áll össze az a rendszer,
amiről én megegyeztem az üzletkötővel?
Hosszas vita után hölgy, kissé emelt hangon, közli velem, hogy írjak
egy kérvényt, hogy szívességből adjanak egy PC kártyát, akkor majd
felviszik a módosítást a gépükre, és akkor majd lesz valami.
Marhára nem értem: ha a MATÁV hív fel engem, és kínálja a
szolgáltatását, és valahol valaki elront valamit, akkor én írjak
kérvényt, én telefonáljak órák hosszat azért, hogy rendbejöjjenek a
dolgok?
Kezd az egészből elegem lenni, de a hölgyet nem lehet meggyőzni arról,
hogy ha már ő az ügyintéző, akkor szíveskedjen valami érdemi
ügyintézést végezni.
A vége az lett, hogy felforrt a fejem. Közöltem vele, hogy ezért, amit
itt végeztek, én nem fogok egy fillért se fizetni. Intézkedjen, hogy
szereljék le ezt a szart amit idehoztak, és kérem vissza a régi analóg
vonalamat.
Na, ez se megy olyan egyszerűen. Levélírás Nyíregyházára, faxolás,
mittudomén mi kell még.
Mindez megtörtént, remélem, hamarosan eltűnik innen ez a förmedvény,
legjobb lenne, ha a MATÁV-al együtt.

Ha eddig elolvastad, megérdemled a slusszpoént:
A fax elküldése után (mármint hogy vigyék innen az ISDN-jüket)
elmentem otthonról ügyintézni.
Két óra múlva jövök haza, az asszony azzal fogad: felhívott valaki a
MATÁV-tól, hogy a telefonkönyvből nézte ki a számomat, és lenne egy
akciós ajánlata: cseréljem le a vonalamat ISDN-re ....

Üdvözlettel:
Istvánfi Béla
istvanfibela at matavnet.hu






More information about the Elektro mailing list