kozponti zar?
Istvánfi Béla
istvanfibela at matavnet.hu
Fri Jan 12 08:42:11 CET 2001
A motor két vezetékét kell változó polaritásal a 12V-ra kapcsolni
ahhoz, hogy a központi zár mozgásba jöjjön. A másik három vezeték egy
beépített mikrokapcsoló. Ez "érzékeli", hogy a kulcsot megmozdítottad,
mert akkor átbillen. A kapcsoló mozgó érintkezojét szokás testre
kötni, a másik ketto pedig elmegy egy vezérloelektronikához, annak is
az S1 illetve S2 bemenetére. Az elektronika, ha az S1-re rákapcsolódik
a test, akkor 0,2 - 0,5 másodpercre tápfeszre kapcsolja a motorokat,
ezzel zárja v. nyitja az autót. Ha az S1-rol elveszed a testet, semmi
sem történik, ha utána S2-re kapcsolod, u. az zajlik le az ellenkezo
irányba.
Az elektronika feltétlenül kell, mert a motorok nem bírják ki, ha
sokáig tápfeszt kapnak, leégnek. A kapcsoló meg nem bírja el a motorok
áramát.
A riasztóból sokféle vezérlés szokott kijönni:
1. Egy szál madzag, amin vagy van test, vagy nincs
2. egy szál madzag, amin vagy van 12V, vagy nincs
Ezeket egy morse-érintkezos relére kötöd, és a relé érintkezoi
vezérlik a k.zár elektronikáját.
3. két szál vezeték, amelyek vagy testet adnak ki, és már kötheted is
a vezérloelektronikára, vagy
4. két szál vezeték, amik +12V-ot adnak ki, ekkor polaritást kell
váltani, hacsak a vezérloelektronika el nem fogadja a +12V-os
vezérlést.
5. valami másfajta kimenete van.
Üdvözlettel:
Istvánfi Béla
istvanfibela at matavnet.hu
----Eredeti üzenet----
Feladó: Erdei Sandor <es120 at hszk.bme.hu>
Címzett: elektromos levlista <elektro at irisz.hu>
Dátum: 2001. január 11. 15:02
Tárgy: kozponti zar?
>Hali
>
>Van egy problemam.
>A kozponti zar vezerlo motorbol kijon 5 vezetek.
>2 megy a kovetomotorhoz, egy a testre.
>Maradt ketto, amivel vezerelni kene, mondjuk egy riasztorol.
>Kerdesem a kovetkezo:
>Mit kell adni a ket vezetekre, hogy kulccsal nyitassal is mukodjon.
>
>Elore kosz
>
>es120 at ural2.hszk.bme.hu
>eders at thepentagon.com Udv neked!!!
>eders at freemail.c3.hu Hali!
>
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list