Reles garazskapu nyito
Benedek István
renyta at matavnet.hu
Sat Feb 3 17:17:24 CET 2001
> > Problemam van az iranyvaltassal, hogy is oldjam meg, es
ha menet kozben
> > aramszunet van, akkor is folytatodni kell az elkezdett
muveletnek, ha
> > visszajon az aram, (vagy ismetelt vezerlesre, be kell
csukodnia vagy ki kell
> > nyilnia).
Ezt nem ertem. Ha fesz. kimaradas van, akkor az eppen
mozgasban levo kapu leall. Vagyis addig nyitva marad, amig
egy kobor villany ismet fel nem uti a fejet?:-)) Ez igy nem
jo otlet! Akkor mar inkabb 'kezivezerlessel' oldd meg az
atmeneti nehezsegeket.
Persze profibb egy akkumulatorral + DC motorral, vagy
szunetmentes tappal + egyfazisu motorral megoldani a dolgot
es nem erdekel tobbe a halozat.
Nem art egy nyomatekhatarolot is beiktatni a rendszerbe
(aramhatarolas, de lehet mechanikus is), nehogy valaki, vagy
valami lassa karat a bivalyeros attetelnek! Ez arra is jo,
hogy ha valami miatt megszorulna a rendszer (jegesedes, ho,
beszorult kavics, szomszed macskaja, stb), akkor is
kikapcsoljon és ne a motor egjen le.
Jo, ha van egy optikai visszajelzes (pl egy LED), ami
tavvezerleskor a kocsiban ulve is lathato és a tenylegesen
becsukott allapotot mutatja (pl a tolozar a helyere
csuszott, nem melle, vagy mas pozicio figyeles!). Az a tuti,
ha a jelzes elalszik!
Stb, lehet meg cifrazni, csak bonyolitani nem szabad.:-))
Udv: Istvan
More information about the Elektro
mailing list