Autos dolgok

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Mon Dec 31 11:58:26 CET 2001


>Ha tokeletes lesz az auto (alapjarat kornyeken vacakol valamiert, meg nem
>jottem ra miert),
>es az ismeros raer csinalni nekem egy "tuning" tartalmat az epromba, akkor
>gyakorlatilag kesz van.
>Ez, a korulmenyeket ismerve majusra teheto jo esetben :)
>Utana csak epromegetes, kapcsolo beszereles az par ora.
>
>Ha meglesz szolok.
OK.
Azota elgondolkodtam par dolgon. Azon, hogy lehet-e egyaltalan fogyasztast
csokkenteni.
Kezdem ertegetni, hogy mukodik egy injektoros motor. Besziv annyi levegot,
amennyi a loketterfogatanak megfelel, nincs pillangoszelep, tehat teleszivja
magat.
Ebbe a levegobe bespriccelodik az injektorokon at annyi benzin, amennyi  mefelel
a nyitasi idonek, ugye? Ez fugg
- a gazpedal allasatol,
- ha az ido adott, benzin bemenooldali nyomasatol. (Hengerenkenti injektorrol
van szo.)
Szoval ha adott menettempom van, akkor annak megfelelo teljesitmenyt a motornak
produkalnia kell, a benzinen nem lehet sporolni, csak olyanoktol fugghet a
fogyasztas, hogy megfelelo idoben jut-e bele a nafta, es mikor van meggyujtva
(elogyujtas).
A program ezeken valtoztathat, de mindenfele uzemallapotban ennek erdemes az
adott szituhoz megfelelo optimumban lennie.
Na most vagy allandoan progal a szamitogep optimalizalni, vagy belott
karakterisztikak vannak, es erzekelve fordulatszamokat,  gazpedal allast,
homersekletet stb egy adattomegbol kivalaszt elore belott parametereket, vagy
valami okos modon szabalyoz. Ezek megvaltoztatasahoz viszont eleg nagy
tapasztalat kellhet, vagy sok kiserlet. Vagy egy nyilvanvaloan alacsony
fogyasztasu verda programjanak a betoltese. :-)
Hat szoval nem lehet valami egyszeru terulet, ugy sejtem. A zsigulinal magam
tudtam varialni a fuvokakkal, elogyujtassal stb, es meghokkentoen alacsony
fogyasztasokat is ertem el. A csucs: 6,2l/100km volt, igaz, 90-100-as orszaguti
tempo mellett.

>Tenyleg mikori a ford?
>Az ujakban mar mas a komputer, de gondolom azert ott is epromban van az
>info.
98 vegen helyeztek forgalomba.

>Egyebkent ha van kedved/erdekel:
>Tippem szerint az anyosules elott a muszerfal alatt van a komputer kvazi a
>doblemezen, ket M6-os csavar fogja fel, egyszeru leszedni.
:)) Ha jobb ido lesz (nem kell a sarba terdelni) megnezem.

>Egy kolasflakonba tenni egy dl benzint, valahogy kiszelloztetni, hogy legyen
>benn jo sok levego, es minel kevesebb goz.
>Gyorsan ra a kupakot ekkor, amiben a gyujtoszerkezet van, es uccu neki.
>
>Ha nem robban, akkor felrazni, masik veglet. Uccu ismet.
>Ha van kinn kannaban benzin ki is kiprobalom...
Vegulis nem probaltad ki, ugye? Na majd en. :-)
De sokkal kevesebb benzin kell. Arra kell szamitani, ha ferobban, es
szetspricceli a folyadek benzint, azert ne egjen minden a kornyeken.
En meg arra szamitok (talan ki is lehetne elore szamitani), hogy a benne levo
max mennyisegu levego oxigenje mind eleg a benzinnel, mennyi ho es mennyi
egestermek keletkezhet, ezekbol ki lehet valahogy szamitani a nyomast. Ha nehany
bar mindossze, akkor nincs gond. Ha 40...300... bar, akkor robban.
Mindenesetre a mikroban nitro az elobbit valoszinusiti. Az csak "leszusszant",
meg csak nem is vitte le a befottesuveg tetejet, aztan persze odabenn az uvegben
elfogyott az oxigen, es ujabb szikrak ellenere, amik nyilvan voltak benne
folyamatosan a nyakfilmen a mikrohullamoktol, nem tortent semmi. A jol lezart
muanyag kolasflakon lehet, hogy szetment volna.

hjozsi





More information about the Elektro mailing list