A het vicce OT

Hajdu Csaba hajdu at sunserv.kfki.hu
Sat Dec 29 07:37:50 CET 2001


> Az injektor ezekszerint nem ugy mukodik, mint a dizeleknel a
> gazolaj befecskendezo. Annal biztosan tudom, hogy nem
> egyenletes a befecskendezes a loket idej alatt. Itt igen?
> Vagyis itt van egy viszonylag nagynyomasu benzinresz, es az
> injektor egy vezerelt szelep? (Bocs a tudatlansagert.)

A hengerenkenti injektorosnal igen, a benzinpumpa tart egy allando
nyomast, es a beadott mennyiseget a nyitasi idovel szabalyozzak.

> Masreszt: ezt a szerkentyut netan keszen lehet kapni, vagy
> markaszervizekben keresre beszerelik? Ha igen, mennyit er?

Nincs szerkentyu, az idot a vezerlo gep szamolja ki (illetve szedi
elo egy tablazotbol) a kulonfele jeladokbol vett adatok alapjan.
Amelyik kocsiban gyarilag is elofordul a fogyasztasmero, ott az
idoadat valahogy rendelkezesre all, hacsak nem valami nagyon
rafinalt konstrukcio... De talan egyebkent is, diagnosztikai
celokra... Sebesseg jelado is van, mert a gepnek kell tudni a
kocsi sebesseget...

> Vagy egyszerubb elkovetni hazilag? Milyen pontos lehet ezzel
> az injektor nyitasi ido meressel a dolog?

Tehat csak szoftver es kijelzo kerdese, de nem kell merni, mint
emlitettem. A pontossag azon mulik, hogy a nyitasi idohoz mennyire
pontosan lehet benzinmennyiseget rendelni. Opelnel nezegettem a
dolgot, de aztan megelegedtem azzal, hogy elvileg nem tul
komplikalt :)

Ha masokat is izgat, esetleg nekiallhatunk a dolognak, a PIC-es
csodakban nem vagyok jaratos, de gondolom ezzel el lehet kovetni
egy olyan kis egyseget, ami a nyitasi ido, fordulatszam es a
sebesseg alapjan kiirja a l/100 km vagy a l/ora adatot...

Az Opeleken az utasterben van egy csatlakozo, amire a Tech...
nevezetu celgepeket lehet dugni, azon ott van minden adat, csak a
protokollt kell kideriteni.





More information about the Elektro mailing list