A het vicce OT

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Thu Dec 27 13:50:51 CET 2001


>Probalj meg 200rol megallni a zsigaval :)))
:-))) ha a lejto felgyorsitana odaig, akkor -  ha nem zuhan szet az egesz -
szvsz meg tudna allni. Valszleg a kardanban a gumi harditarcsa szetrepulne
200-nal.

>>Ezekszerint a "jobb autokban" mar gagyibb, anyagtakarekosabb megoldasokat
>>alkalmaznak?
>
>Nem biztos :))
Persze, nem is igy ertettem, hanem arra gondoltam, hogy vannak olyan tipusok,
szeriak, amikben ez finomanszolva nem a legjobb.

>A mai autok talan picit erosebbek mint a zsigad, nomeg te a sajat autodat
>vezetted, a cegautot meg hajtottak ami a csovon kifert.
Lehet. Bar a ruszkik ilyen szerkezeti elemeknel nem sporoltak az anyaggal.

Es az is igaz, hogy ha 200-rol kell nullara lassitani, az annyi energia, mintha
egy 154m magas hegyrol jonnek le fekkel, de en mindig zommel motorfekkel jovok
le ennel kisebb dombokrol is.

Meg egy kis szamolas: Ha egy 1tonnas gep megy 200-zal (legyen 55m/s), annak
0,5*1000*55^2=kb 1500kJ mozgasi energiaja van. Ha ez mind belemegy mondjuk az
elsofekekbe, es eltekintunk a hulestol (gyors fekezes), akkor egy csoppet sem
csodalkozom, hogy eldobja magat a fektarcsa. Realisan kb 10s alatt meg tud allni
az auto (5m/s2), azaz oldalankent kb 75kW teljesitmeny futi a fekeket, eros
fekezesnel zommel az elsoket.  Nem tom, talan le is csurranna, ha tenyleg nem
volna holeadas. :-))) Szerencsere az izzo anyag nagyon sugaroz.

hjozsi





More information about the Elektro mailing list