12V/230V
Toth, Endre (E.)
etoth4 at visteon.com
Wed Aug 1 06:55:43 CEST 2001
Sziasztok!
Köszönöm a segítségeket.Most ott tartok, hogy a FET-ek 2 pár
Motorola 50A-es 60V-osra lettek cserélve, vagyis 100A terhelhetőségem van
12V-ról.Ezekkel már talán lesz valami, ugyanis most a 16A-es autóbiztosíték
ment ki először, és nem a FET-ek(a BUZ11-nél fordítva volt:-))Biztosítékokat
kéne párhuzamosítani, jól gondolom?
Amúgy már raktam egy 15V-os zenert a GS-re és 33V-os zenert 1n4148-al szembe
a DG közé.Meg tettem soros RC tagokat a trafó primer szekunder oldalára
egyaránt.Csak éjjel 11-kor már nem volt idegem a bizti párhuzamosításhoz.
Várok még ötleteket, hogy mit turbózzak a FET-ek körül.Esetleg, hogy
szerintetek mennyi a konkrét áramfelvétel 12V-ról, és mit jelent a hűtő
motornak a 230V színusz helyett a négyszögjel? Köszi! Endre
-----Original Message-----
From: Nemeth Tibor [mailto:neti at starkingnet.hu]
Sent: Tuesday, July 31, 2001 11:54 PM
To: elektro at irisz.hu
Subject: Re: 12V/230V
Hali !
"Toth, Endre (E.)" wrote:
>
> Sziasztok!
>
> Én építttem egy 12V/230V transzvertert ami 140W izzót visz mint a rongyot,
> de a 90W-os hutogépkompresszor azonnal agyonvágja a FET-eket a trafón
> keresztül.
Ennek ket oka lehet. Indulasnal a kompresszor lenyegesen nagyobb
teljesitmeny vesz fel mint a nevleges, lehet ez akar 4..500W is. A
masik, hogy indukltiv jellegu a terheles, nem tudni mit tesz erre az
aramkorod.
> A másik gond hogy a 12A-os BUZ71(Rds=0,1ohm) nem melegedett úgy mint a
> 30A-os BUZ11(Rds=0,04ohm), ez miért lehet?
Talan puha (nagy belso ellenallasu) a meghajtas es a BUZ71 bemenokapaca
esetleg kisebb mint a BUZ11-e es igy az utobbinal az atkapcsolasi
vesztesegek jelentosen nagyobbak.
Udv.
Nemeth Tibor
More information about the Elektro
mailing list