Va: Simson fesszabalyzo
Farao
beka63 at thu.pest.matav.hu
Thu Apr 19 18:30:02 CEST 2001
Sose halok meg. (a hulyeseg orok)
beka63 at thu.pest.matav.hu
Udv U:veges La'szlo'
> Tudja valaki, hogy hogy mukodik a 12 V-os Simson toltesszabalyzasa?
Sejteseim vannak. (nekem is Simsonom van)
> En eddig mindig csak a gerjesztes valtoztatasan alapulo szabalyozasi
> modokat ismertem. Ott konnyu a helyzet.:-)
Itt sem sokkal nehezebb.
> Hogyan lehet szabalyozni egy allando magnesu generator feszultseget?
Magat a genearatoret (nem inkabb dinamo ?) tulajdonkeppen sehogy.
Tehat nem megy az az elv mint a rendes generatornal , mert nincs
mibe beleavatkoznod , csak kimenete van a szerkezetnek.
Ahogyan meg lehet oldani:
Diodahid , szures nem kell , es akkor hasznalhatsz tirisztort ,
hiszen lesz nullatmenet. Ha megvan a szukseges feszultseg ,
akkor ne vezessen a tirisztor , ha nincs meg , akkor meg vezessen.
En azert odatennek egy soros diodat is , jobb ha az aram
semmikeppen nem tud visszafele folyni.
Valami aramkorlat is elkellene , de nincs abban a dinamoban
annyi aram , hogy szetnyomjon egy aksit. Mar csak azert sem ,
mert a segedmotorkerekparon a vilagitasnak nonstop mennie kell.
> Hogyan mukodik ez a tirisztoros megoldas?
Gondolom kb. ugy ahogyan leirtam.
> Nincs valami bevalt kapcsolas, amivel ezt az egeszet helyettesiteni
lehet?
En mar tuljutottam mindenfele flancolos dolgon.
Mikor megvettem ezt a motort , volt ezen minden.
A kovetkezoket tettem:
-Leszereltem mindent.
(ez tok jo , gyorsan megvan vele az ember :o)
-Kidobtam az aksit.
(nincs aksi , nincs toltes , nincs gond)
-Kidobtam az indexeket.
(aki nem jon ra , hogy mit akarok , annak az index is mindegy)
(valamint nem kell folyton potolni oket taknyolas utan)
-Kidobtam a kapcsolokat.
(kontakt hiba kizarva !!! feledekenyseg kizarva !!!)
-Kidobtam a dobozkakat.
(nincs dobozka , nincs bedogles utkozben)
(aki mar tolt motort nyaron 5 kilometert , az erti a dolgot)
-A vilagitastekercsre fixen rakotottem az elso , es a hatso lampat.
(nekem tobbet rendor nem johet azzal , hogy nem vilagitok)
-Volt ott egy kisebb tekercs , az lett a feklampae.
(nincs bekotve , nem kotelezo)
-Duda helyett biciklicsengo.
(ez is van olyan hangos , mint ami rajta volt eredetileg)
Olyan 10 eve vehettem a gepet , en ebben meg izzot nem csereltem !!!
(pedig folyton megy , hiszen ha elinditom mar vilagit is)
A hatso 5 Wattosrol lerohadt az on , azt ujraforrasztottam. :o)
Szoval szerintem nem kell ennyi biszbasz egy motorra.
A motor igeje az hogy "megy" , nem az hogy hulyere szereli
a drotokat a tulajdonos. Az MZ-men volt mindenfele csoda.
Tirisztoros gyujtas , meg elektronikus fesszabalyozo , meg
elektronikus indexrele , meg ezer visszajelzo , meg millio
lampacska mindenfele. Meg a kipufogoba is szereltem
vilagitast. (no az sem jott be) A vegere leszereltem róla
mindent ami csak leszedheto volt.
Udv
Beka63
More information about the Elektro
mailing list