Napelem kerestetik
Borka Zsolt
borka at textil.kmf.hu
Mon Sep 18 21:21:34 CEST 2000
Hello !
On Mon, 18 Sep 2000 fakla.gyula at ln.matav.hu wrote:
> ingyen energiarol, es alapveto dolgokat nem vesz figyelembe,
> es olyan dolgokrol megy a vita, ami a fo problemanak csak
> az ezred resze. Szoval Lada motor: a bontoban levo motorok
> mar mind oregek. Ha egy vadi uj motort vennek alapul, es
Igen... De sok is a teljesitmenye... Nekem legalabbis. Nem ipari
energiaellatasrol van szo, hanem egy atlagos, energiatakarekos
haztartasrol...
Valoszinu marad a funyiro motorja (negyutemu!) :))
Es most meg nem is annyira a takarekossag, hanem kiserleti jelleggel
merult fel bennem a tema.
> elkezdem jaratni 2 honapig az kb. 150ezer kilometer futast
> jelent, ha autoba volna szerelve. Ha ezt teljes terhelesen
> teszem, akkor ennyi ido mulva teljes motorgeneral kell.
Nem lesz teljes terheles. Csak akkor megy a mini eromu, ha a terheles X
erteket tullep. Akkor az eromu begyujt, es amint eleri a megfelelo
teljesitmenyszintet, feszultseget, frekit stb... egy cseles kis algoritmus
lehetoleg nullatmenetnel atkapcsol...
> Nem beszelve a menet kozben jelentkezo koltsegekrol:
> olaj, ekszij, gyertya, levegoszuro stb.
Hat, az bizony lesz... Ez elkerulhetetlen.
> 2. Egy ilyen motortnak nagy a vesztesege. Akkor lenne
> optimalis a kihasznaltsaga, ha allando fordulaton
> uzemeltetlve, a kiveheto mondjuk 30kW elektromos
> teljesitmeny fol is van hasznalva. A fordulatszam
Nos, ugy kell mind generatort, meretezni, mint ahogyan a meghajto motort
is. Mindkettot optimumra tervezni... Aztan megkeresni a hozza legkozelebb
eso elerheto cuccot...
> csokkentes a teljesitmeny szabalyzasra egyebkent
> sem egyszeru megoldas, mert akkor frekivalto kell,
> stb. Es meg egy halom mas gond. Hova tesz az ember
Az sajnos valoszinu mindenfelekeppen fog kelleni.
De csak csel kerdese, ki mennyibol tud kihozni egy ilyet :)
> ennyi energiat? Futeni igy hulyeseg, ha meg valami
Mondom, h. nem megy allandoan! :))
> 3. A gazt a szolgaltato nem engedi ilyen celra hasznalni.
> Be lehet vezettetni ipari celra, de az 2X annyiba kerul.
Errol nem tudtam. De ezek szerint errol is le kell mondjak...
Napocska megcsapolasa draga... (telen legalabbis, nyaron a kollektor meg
mukodhet!)
Ez is draga...
> 4. A szomszedok ezer helyre fognak foljelenteni. Mert
> a kutyu zajos, budos, kornyezetszennyezo, es meg igazuk
Zaj, szigetelhet, megfelelo koalakitas mellett nem tobb, mint egy atlagos
mosogep...
Budosnek se budos, mert nem benzinnel megy...
Bar egy-ket szomszedot tenyleg nagyon nehez meggyozni a technikai haladas
elonyeirol... :)))
> is van. Es meg kapasbol tudok meg vagy 10 oldal kifogast.
> Szoval inkabb, a nap es a szel energiaval, vagy az
A listan mindket masikra volt jopar szinten felmerult ellenerv.
Mindezek csak allami szabalyozok, es gyanitom hamarosan szuksegbol jo
reszuket fel kell oldani, ha valahova jutni is akarunk...
(Gondolok itt az epitmeny engedelykotelezettsegere, napelemeknel a magas
vamokra, tamogatottsag hianyat, minden "zold" energiatermelesben...)
Akkor mar elofordulhat, h. megeri alkalmazni.
En is szivesebben hasznalnek "kifogyhatatlan" energiaforrast, hidd el!
De jelenleg elerhetonek csak a gazmotor latszik.
> energia optimalis felhasznalasaval kene inkabb foglalkozni.
Igen...
Minden olyan cucc ara, ami igazan hasznalhato, jelenleg meg szinten arak
tekinteteben valahol a Rigel, vagy az Orion magassagaban jarnak...
Csak egy jo pelda a feher fenyu LED-ek arat egy rovid bevezeto idoszakot
kovetoen 2-3x-osra tornaztak fel...
Nem tudom mi van a hatterben, de ez tenyleg egy olyan dolog, amivel
jelentosen lehetne az energiaigenyt csokkenteni...
Meg egy kompakt (fenycsoves) izzohoz kepest is legalabb egy komplett
nagysagrenddel!
Szoval ugy erzem nagyjabol egy a celunk, csak ki-ki mas-mas fejjel
gondolkodik, es mas a "realis" lehetosege.
Es maskulonben, ha barmi modon idegesit, zavar a levelezes, (mert pl.
valami hurt penditett meg benned stb...) egy szimpla DEL be-bilentyuzese
megoldja minden problemadat... Masokat meg igenis erdekelhet a tema... Ugy
latom nem is keveseket.
Udv: Zs.
----------------------------------------------------------------------
Borka Zsolt <borka at textil.kmf.hu> +(361)407-1242
More information about the Elektro
mailing list