Va: gyujotrafo

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Wed Oct 11 20:14:06 CEST 2000


>Tehat mind a ket esetben hibasan volt osszerakva a gyujtasom.
>Tiz ev alatt ez nem derult ki.
>Elmelet / gyakorlat........
Nincs itt semmi kulonos, aminek ki kellett volna derulnie. Persze, hogy egy
legres nelkuli trafoban is fel tud halmozodni valamennyi magneses energia,
csak sokkal kevesebb, mint egy ugyanakkora meretu fojtoban, es egy
kettekercses fojto, mint impulzustrafo is kepes persze mukodni. Lenyeg, hogy
kelloen tul legyen mindketto meretezve.
De hamar kiderulne a gond, ha egy olyan katalizatoros autoban lenne egy ilyen,
ahol gyarilag lob at ..o nagy szikra van, sokkal nagyobb energiaju, mint amit
megszoktunk, mert semmikeppen nem mehet ki szenhidrogen.

Az eredeti felvetesben levo kis modellmotor gyujtotrafo olyan pici, hogy
akkora meretu legres nelkuli cuccban jelentektelen delej fer el, sot, ennel
meg az sem mindegy, hogy a primer vagy a szekunder van folul (kivul), annyira
spiccre mereteztek. Mert hat ugye a suly szamit egy repulogep modellmotornal.
Szoval valahogy igy lehet feloldani a latszolagos ellentmondast.

hjozsi





More information about the Elektro mailing list