szivattyu
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Mon Oct 9 21:20:10 CEST 2000
Feladó: Nemeth Tibor <neti at starkingnet.hu>
>Regen nekem is volt hasonlo gondom, de aztan elmult. Akkoriban
>gondolkodtam egy olcso kompromisszumos megoldason. Ez most is csak egy
>otlet, nem csinaltam meg de hatha nem teljesen ostobasag. Kulonosen
>Hjozsi velemenye erdekelne ez ugyben.
Megtisztelo. :-))
>Visszaterve az eredeti levelhez, egy nullatmenet kapcsolos megoldasrol
>lenne szo.
>Egyfazisuban viszonylag egyszeru, adjunk ki egy pozitiv felhullamot
>majd hagyjunk ki 0,1,2,3 ... szoval egesz szamu periodust, ezutan egy
>negativ felhullam kovetkezik majd ujra kihagyva , mint az elobb, pozitiv
>felhullam jon. ........
A modszer teljesen mukodokepes, sot, anno egy VBKM gyarban dolgozvan ilyesmi
elven csinaltak tirisztorokkal vasuti biztositoberendezesek taplalasara
75Hz-es tapot. Eleg jo piaca volt, mert a MAV nagy ceg.
Persze lesznek felharmonikusok, mert ugye messze nem szinusz, ami kijon, ezzel
szemben talan kisebb a terheles. Ha nem kisebb, akkor lehet, hogy a forgoresz
erosen melegedni fog, de ha buvarszivattyurol van szo, akkor lehet, hogy a viz
alatt jo a hutes. Picit nagyobb motort kell valasztani, es maris nem gond.
Szoval jo otlet szerintem.
Haromfazisu esetben nem is kell feltetlenul mindig ugyanarra a tekercsre
ugyanannak a fazisnak a felhullamait adagolni, igy - ha bonyolultabban is -
esetleg finomabb lepcsokben is lehet eloallitani kulonfele fordulatszammal
egyenletesen forgo mezot, vagyis azonos faziseltolasokat osszehozni szepen
korbe.
Hogy aztan a gyakorlatban hogy mukodne, azt nem tudom. Mert a motor egyuttal
elo is allit feszultseget, es emiatt messze nem sima passziv fogyasztokent
viselkedik. Szoval lehet, hogy kenyszeriteni kell ra a feszultseget, pl
fethidakkal, de akkor mar kozel vagyunk az inverterhez. :-(
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list