Kek feny - meglehetosen OT
Szabados Isván
szabados_i at dpg.hu
Thu Nov 2 21:22:47 CET 2000
"Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at alarmix.net> 2000.11.02. 20:15:54 +1h-kor írta:
> >Ime a masik fel velemenye is:
> >
> >http://index.hu/politika/belfold/keklampa2
> >
> >Meg kell hagyni, erdekes magyarazkodas..
> Megnezem majd ezt is.
>
> Elotte viszont kicsit elgondolkodtam par muszaki reszleten az altalam
> kuldott
> anyagbol.
>
...
> A 300! meteres feknyom alapjan a zsaruk
> >165-180 km/oras utkozosebesseget allapitottak meg. Az Audi 150
> >meteren maga elott tolta a roncsot, ...
> Ott van az ellentmondas, hogy 300 meteres fekuton meg 0,5g lassulassal is kb
> 200-as temporol a nullaig meg lehet allni. Marpedig egy ABS-szel ellatott
> jobbfajta jarmu azert ennel jobbat is tud lassulni, es ezutan erthetetlen,
> hogy az utkozosebesseg akar csak 130 is legyen.
> Masreszt a 300 m-es fekezes jo 10 masodpercig tart. Rengeteg dontesi idot
> jelent, csakis pancser sofor valasztja a total utkozest a
> menekulolehetosegek
> helyett. Ezt nehez feltetelezni, tehat a 300m nem lehet igaz.
> Ha meg igaz a 300 m, es utana a 165-180km/o-s utkozes, akkor a fekezes
> elotti
> sebesseg, tehat mielott az ominozus 300m-es fekutba belefogott - ugyanezzel
> a
> lassulassal szamolva - csaknem 270km/o-s sebesseget tetelez fel. Azert az
> audi
> nem F1 auto!
> Harmadreszt nem hiheto, hogy ekkora sebesseggel utkozve meg akar egy trabiba
> is, olyan allapotban megmarad az auto, hogy valaki is epen megussza a
> dolgot.
> Nem ertheto az sem, hogy ha tolta maga elott 150m-t a roncsot, utana miert
> borult fel? Miert nem rogton, amikor a legvalloszinubb, ha egyszer nem
> tokeletesen centrikus az utkozes? Ekkora uton a vonatok szoktak maguk elott
> tolni a roncsot, de joval kisebb sebesseggel. Ha autoval ekkora sebessegu
> utkozes tortenik, ami egy ilyen hosszu tovabbi egyuttcsuszast volna kepes
> energiaval finanszirozni, szanaszet repkednek az alkatreszek mindket
> autorol,
> es nem jon letre tili-toli. Ugyanis meggondolando, hogy az audi max dupla
> tomegu, mint a trabant.
> Amugy ha tenyleg letrejott a 150m-es tolas, akkor kb 120km/o lehetett az
> utkozes utani egyuttes sebesseguk, es 3,6m/s2 lassulassal alltak meg a 150m
> alatt. Ez azert eleg komoly lassulas, ha belegondolunk, hogy ekkor mar se
> fek,
> se gumi, szinte csak vasak csusznak az uton.
>
> Tovabba nem ertem, hogy lehet 450 m-en az uton maradni. Egy sima blokkolo
> fekezessel sem lehet, ahol utkozes nincs. Ha van ABS, akkor is csak
> kormanyozassal. Meg egy sima egyenes, am de kontrollalatlan haladas sem
> nagyon
> kepzelheto el 450m-en. Veszfekezes es utkozes egyutt mar vegkepp nem ez az
> eset.
>
> Szoval vannak itt biztosan tulzasok rendesen.
>
> Szerintetek?
Pontosan erre gondoltam az első leveled olvasásakor. Lusta lévén nem számoltam utána, (meg rögtön jött utána ez a leveled),
de borzalmas tulzások vannak a hirben, az adatok körül.
A helikopteres dolgokat viszont hihetőnek tartom.
Nem fűzök hozzá kommentárt, mert nem ismerem a hiteles adatokat, de nem tartom kizártnak a dolgot, noha az előző igen képtelen adatokat
leiró lehet, hogy itt is kissé tulzásba vitte az álitásait.
>
> hjozsi
--
Üdv István <szabados_i at dpg.hu>
ICQ: 61912391
More information about the Elektro
mailing list