Kek feny - meglehetosen OT
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Thu Nov 2 20:15:54 CET 2000
>Ime a masik fel velemenye is:
>
>http://index.hu/politika/belfold/keklampa2
>
>Meg kell hagyni, erdekes magyarazkodas..
Megnezem majd ezt is.
Elotte viszont kicsit elgondolkodtam par muszaki reszleten az altalam kuldott
anyagbol.
>Az Audi irtozatos sebesseggel vegig elozte a gepkocsioszlopot. A
>fordulo trabit telibe kapta. A 300! meteres feknyom alapjan a zsaruk
>165-180 km/oras utkozosebesseget allapitottak meg. Az Audi 150
>meteren maga elott tolta a roncsot, ...
Ott van az ellentmondas, hogy 300 meteres fekuton meg 0,5g lassulassal is kb
200-as temporol a nullaig meg lehet allni. Marpedig egy ABS-szel ellatott
jobbfajta jarmu azert ennel jobbat is tud lassulni, es ezutan erthetetlen,
hogy az utkozosebesseg akar csak 130 is legyen.
Masreszt a 300 m-es fekezes jo 10 masodpercig tart. Rengeteg dontesi idot
jelent, csakis pancser sofor valasztja a total utkozest a menekulolehetosegek
helyett. Ezt nehez feltetelezni, tehat a 300m nem lehet igaz.
Ha meg igaz a 300 m, es utana a 165-180km/o-s utkozes, akkor a fekezes elotti
sebesseg, tehat mielott az ominozus 300m-es fekutba belefogott - ugyanezzel a
lassulassal szamolva - csaknem 270km/o-s sebesseget tetelez fel. Azert az audi
nem F1 auto!
Harmadreszt nem hiheto, hogy ekkora sebesseggel utkozve meg akar egy trabiba
is, olyan allapotban megmarad az auto, hogy valaki is epen megussza a dolgot.
Nem ertheto az sem, hogy ha tolta maga elott 150m-t a roncsot, utana miert
borult fel? Miert nem rogton, amikor a legvalloszinubb, ha egyszer nem
tokeletesen centrikus az utkozes? Ekkora uton a vonatok szoktak maguk elott
tolni a roncsot, de joval kisebb sebesseggel. Ha autoval ekkora sebessegu
utkozes tortenik, ami egy ilyen hosszu tovabbi egyuttcsuszast volna kepes
energiaval finanszirozni, szanaszet repkednek az alkatreszek mindket autorol,
es nem jon letre tili-toli. Ugyanis meggondolando, hogy az audi max dupla
tomegu, mint a trabant.
Amugy ha tenyleg letrejott a 150m-es tolas, akkor kb 120km/o lehetett az
utkozes utani egyuttes sebesseguk, es 3,6m/s2 lassulassal alltak meg a 150m
alatt. Ez azert eleg komoly lassulas, ha belegondolunk, hogy ekkor mar se fek,
se gumi, szinte csak vasak csusznak az uton.
Tovabba nem ertem, hogy lehet 450 m-en az uton maradni. Egy sima blokkolo
fekezessel sem lehet, ahol utkozes nincs. Ha van ABS, akkor is csak
kormanyozassal. Meg egy sima egyenes, am de kontrollalatlan haladas sem nagyon
kepzelheto el 450m-en. Veszfekezes es utkozes egyutt mar vegkepp nem ez az
eset.
Szoval vannak itt biztosan tulzasok rendesen.
Szerintetek?
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list