Uzemanyagmero elektronika

gabor.roman at philips.com gabor.roman at philips.com
Fri Mar 10 08:38:03 CET 2000


	Sziasztok!

Anonymus irta:

> A befecskendezo szelepek 12V -al mukodnek. Az opto csak a levalasztas miatt
> celszeru. De elegendo lenne minden fuvokan logo led. (nem fizikailag, hanem
> elektromosan) Es _egy_ fotoakarmivel erzekelni.

Ne haragudj, a multkor felreertettelek. Az zavart meg, hogy az eredetileg
kerdezonek diesel autoja van, es a Trabant opto(kapus) atfolyasmerojerol
volt szo. Bocsanatot kerek.
Az otlet ebben a formajaban lehet, hogy nem rossz, ambar a benzines 
befecskendezoket nem ismerem. (Az altalam ismertetett dieselnel a 
magnesszelep mar joval a befecskendezes elott zarva van, hogy a nyomas
kialakulhasson.) Amig a motor nem nagyobb 4 hengeresnel, valoban nem fedik
at egymast a szivoutemek, sot, olcsobb tipusokban eleve csak egyetlen,
kozponti befecskendezo van.
Attol tartok azonban, hogy az ugyanakkora impulzusra befecskendezett 
uzemanyag az egyes fuvokaknal kulonbozik. (Nalunk is be kellett merni
minden egyes adagolot, pedig nem akarmilyen turesekkel dolgoztunk.)
1-2mm3 a motort nem zavarja, de ha fogyasztast akarsz szamolni, a hiba
kummulalodik. Minden ilyen szerkezetet tehat egyedileg kalibralni kene
(mondjuk pont 1000-szer belepisiltetni egy kemiaszertaros merohengerbe).

Dieseleknel szerintem marad a felszivott es a visszengedett uzemnyag 
kulonbsegenek merese. Sajnos, asszem mindket cso a tankban ered, illetve
vegzodik, nincs kozben "T" csatlakozas. (Ami nem jelenti azt, hogy ne
lehetne bele tenni :-)
Esetleg otletadonak elarulom, mi hogyan mertuk az atfolyast a kalibralo
gepekben (ez viszont a befecskendezo fuvoka es egy nyomaskamra utan volt,
nagy nyomasu szakaszon, de ott nem volt mogotte motor):
Volt egy (hengerenkent egy) munkahenger, olyasmi, mint a gozmozdonyokon,
mindket vegen kilogott belole a rud. Az egyik rud vegen egy kis fembutyok
vandorolt ket kozeliteskapcsolo kozott, ha elerte az egyiket, a vezerles
egy szelep-par atkapcsolasaval atiranyitotta az anyagot a dugattyu masik
oldalara. Eddig tiszta gozmozdony, a masik rudon viszont volt egy utmero,
olyan, mint a CNC gepekben. A dugattyu felulete ismert, szorozva az 
elmozdulassal tehat (10 fordulatra atlagolva) - voila! (Az iranyvaltaskor
mert ertekeket nyilvan intelligensen elfelejtette.) Jokat lehet szivni
a tomitesekkel, sok szerencset hozza! :-)

A vezerloelektronika diagnosztikai csatlakozojan szerintem csak a ketyere
allapotat lehet lekerdezni, nem hiszem, hogy naplozna, mennyit, es hanyszor
spriccentett be. De lehet, hogy megint csak en maradtam le valamirol.

							Gabor




More information about the Elektro mailing list