Uzemanyagmero elektronika

Bodosi Balazs BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu
Sun Mar 5 11:59:54 CET 2000


> Ez az utjelado dolog erdekelne. Hogyan lehetne ezt a legjobban megoldani
> ugy, hogy lehetoleg ne nagyon kelljen megbontani a kocsit.
Szerintem a km-spiral vegehez kozel epiteni. Az en otletemnel az 
egesz muszerfal hianyzott (oda a notebook kepernyoje kerult 
volna), igy nem volt gond, hogy a km- spiral vegen mi van.  Talan 
egyszerubben (ha nem sajnalod) meg lehetne bontani magat a km-orat es 
egy picike magnest + a Hallt beletenni kozvetlenul a forgo reszre. 
Gondolom, igy nem karosodik. Ott egy vastagabb aluminium tarcsa 
szokott forogni, esetleg azt megfurva egy pici magnest bele lehetne 
helyezni.
Lehetne optokapu es forgo tarcsa is, de aki szerelt mar kispolskit, 
az tudja, hogy az olaj nem ritka vendeg a legvaratlanabb helyeken 
sem. A kispolskiban a kerek minden fordulasara pontosan egyet fordul 
a spiral is.

> Es a kutyut is eladtad?
Nem. Ez egy komplex dolog, ami tartalmaz egy 64 csatornas I/O 
egyseget, ami meghajt ugyanennyi FET-et, amikkel mar kozvetlenul 
kapcsolhato a 12V nagyarammal (max 150W es raadasul egyetlen odameno 
vezetek eleg, ugyanis 24V-tal vezerlem a FET-et) mindegyik 
biztositekkal vedett es multiplex visszajelzos - igy le tudom 
kerdezni a FET-ek allapotat es a biztositekok allapotat kulon-kulon - 
plusz egy 11 csatornas 12 bites AD konverter, valamint ez a PIC-el 
vezerelt sebesseg- es utado. Asztalon szepen mukodott, eppen 
lefoglalta a notebook printerportjat. 
A felebreszteseben elevulhetetlen erdemeket szerzett Kis Norbi 
listatarsunk, ha o nem lett volna, meg mindig az AD-PC es a PIC-PC 
kommunikaciojanak zavaraival szivok.

> Es hogy tudtad meghosszabbitani? (megoldas)
A km-ora vegen a spiral be van onozva es szogletesre reszelve 
(preselve) igy pont belemegy az ora hazanak az ellendarabjaba. Ez az 
ellendarab lett atalakitva es ketkomponensu ragasztoval beragasztva. 
A bowdent leroviditettem, beonoztam, megreszeltem es kiegyenesitettem 
a hazat (kispoliban vagy 20x hajlitjak ide-oda, ezert gyakran 
elszakad) igy a surlodasi ellenallasa elegge kicsi lett, szoval eleg 
a ragaszto. Az ellendarab meg rogton ment ra a leptetomotor 
tengelyere, esztergan valo felfuras utan.

> Az esetemben diesel-rol van szo. De szerintem ha az atfolyast valahol a
> motor elott az ua csovon merjuk akkor az nem ad pontos adatot? (tehat a
> tank es a motor kozott valahol)
Biztosan van erre megoldas, de nem ismerem a dizeleket, igy nem 
tudok erre erdemleges otlettel szolgalni. A dizelolaj elegge atlatszo, 
szoval lapat + opto siman szoba johet, de egy forgo magneses jelado, 
vevo a csovon kivul is jo otletnek tunik.


Udv:
    BBalazs
    
http://www.szote.u-szeged.hu/phys/bbalazs/bbalazs.htm
    




More information about the Elektro mailing list