MegaWattos gepjarmu HiFi
Erdelyi Tibor Istvan
erdelyit at chem.u-szeged.hu
Thu Mar 2 09:46:58 CET 2000
Sziasztok!
A MegaWattos gepjarmu HiFi-hez lenne 1-2 5letem.
Ime a legfrissebb hazugsa'gom:
En nagyon egyszeruen oldottam meg a problemat a sportVelorexemben.
Jozan esszel belathato, hogy a vaszonboritasu jarmu motorzajanak
elnyomasahoz legalabb 400W-ra van szukseg. Ezt biztos nem birja az aksi.
Ehhez bizony +aksi es magas tapfesz kellene. Nem akartam vacakolni +aksival
es kapcsolouzemu tappal, mert az telenyomja a tapfeszt tranziens zavarokkal,
amit felszedett volna az erolkodo es csunyan szolt volna a zene. Igaz egy
ateresztotranyoval lekaphatok a zavaro impulzusok a tapfeszrol konnyeden,
de nem vergodtem vele. Inkabb a fati aramfejlesztojet rakotottem a
benzincsapra.
Azert nem a fotengelyrol vettem le a kakaot, nehogy mar turbositanom kelljen
miatta a 350-es Jawa motort. Meg a fesz.szabalyozoval sem kellett vacakolni.
Kozvetlenul benzint zabal, stabil 230V AC 50Hz 2kW csak ugy huzza az ivet
apukam.
Igy legalabb a bratyesz QUAD405-oseit fel tudtam hasznalni a hangositashoz.
Hogy meglegyen a szukseges teljesitneny a QUAD405-soket hidba kotottem.
Az agg---regatornak igy is maradt egy kis tartaleka.
A hidba kotott vegfokok megduplazzak a kimeno jel feszultségét, ezert a kimeno
teljesitmeny a negyszeresere no" azonos terheloellenallas eseten.
Kenytelen voltam a vegfokok vedelmet hatastalanitani. A vegtranyok, meg
szalltak,
mint a madarak. Ranyomattam a turbohutes levegojet a hutobordakra,
hogy ne repkedjenek olyan surun.
1db BC301-gyel 4db ellenallassal 3db kondival csinaltam egy fazisforditot.
Az elofeszultseg a bazison fe'l tapfesz, dupla tap eseten, nem kell
bazisoszto sem,
a kollektorba, es az emitterbe 2k koruli ellenallast raktam az egyikkel me'g
sorba kotottem egy kis erteku potit is, azzal lehet pontosan beloni az
amplitudot.
A kollektorbol es az emitterbol ellenfazisu jelet lehet kivenni.
Termeszetesen
a be es kimeneteket kondikkal levalasztottam.
1 sztereo vegfok adott egy csatornat, a bemeneteket ellenfazisban vezereltem
a 2 kimenet pedig mehet a hagszorora. A hangszoro hatasfokat ugy noveltem
meg, hogy az akusztikai ellenallasat csokkentettem. Magasnak egy BEAG
nyomokamras tolcseres hangszorot hasznaltam, a melynyomot pedig egy bazi
exponencialis tolcserbe barkacsoltam. Nagyon allat lett a cucc, csak ugy
huzta az ivet. Mivel kicsi a belso ter, rovidebb a jargany a mely hangok
hullamhosszanal, ezert lefureszeltem a tetejet. Igy legalabb utcabalt is
lehet csinalni vele, szol mint az allat. 4csovet kellett csak elvagni,
a tobbi vaszon. Az ajtokat is leszedtem, mert rondan nezett ki a jargany.
Ajto helyett egy-egy lancot kellett beakasztani jelkepesen.
Telire visszaszereltem, a kabint. Az elvagott csovekbe fadugot vertem a
tobbit a vaszon tartja.
Errol ennyit.
Udvozlettel
Chynzi
More information about the Elektro
mailing list