Ipari kemkedes sztori

Borbas Imre imreborbas at samsung.hu
Thu Jul 20 08:43:07 CEST 2000


On 17 Jul 2000, at 23:03, Szabados Isván wrote:

> "Borbas Imre" <imreborbas at samsung.hu> 2000.07.17. 14:27:13 +2h-kor írta:
... 
> > mulva is akar) meg kell javitani egy keszuleket. Ha csupa mero 
> > joszandekbol ki szeretne cserelni egy lekapart feliratu 555-ot, 
> > lehet, hogy jopar orat kell szivnia vele. A gyarto telefonszama, 
> > cime mar azota reg megvaltozott, megszunt stb. A vevo szivja meg 
...
> Ebben a gondolatmenetben csak egy dolog hibádzik.
> Mégpedig az, hogy azt a példának vett 555-t is csak akkor tudja kicserélni
> Illetve eldönteni, hogy azt kell cserélni, ha legalább kapcsolási rajza van a szerkezetrõl.
> Ma viszont nem divat kapcsolási rajzot adni a termékhez.

Szerintem nem hibadzik, ugyanis nagyon sok szerviz, javito 
ceg/ember dolgozik ugy, hogy nincs kapcsolasi rajz, megis ki 
lehet deriteni a mukodest. A peldabeli 555-nel ha rajta lenne a 
felirat, akkor a kornyezetbol ki lehetne deriteni, hogy mit is 
csinalna az az IC (ez eleg egyszeru, ez belathato), es ha nem az 
jon ki belole, akkor csere. Persze, pl egy bonyolult 
studiovideomagno nem javithato korrekt beallitasi utmutato nelkul.
Egyebkent az a "hivatalos" velekedes, hogy azert nem adnak 
rajzot a keszulekhez, mert akkor a "barbarok" is elkezdenek 
javitani, es ha jol elbaltazzak a keszuleket, akkor az nagy kar a 
tulajnak is, mert lehet, hogy a markaszerviz is csak dragan tudja 
helyrehozni. Tehat forduljon eloszor a szakszervizhez (ami a 
ceghez tartozik)

> Ezt bizonyos fokig megértem, viszont igaz, hogy a vevõ igy teljesen kiszolgáltatott
> a gyártónak. Sajnos ebben a nagy cégek az élenjárók. Igy igyekeznek biztositani maguknak a munkát 
> a szervizelés területén. Én már abban sem vagyok biztos, hogy nincs eldugva a temékben
> valami szoftveres idõzités, hogy tuti szervizbe kelljen menni a cuccal.
Reszemrol nem hiszek a direkt beepitett hibakban, sokkal 
gyorsabban fejlodik a technika, 5 ev mulva ugyis ki kell dobni a 
cuccot, mert elavul. Masreszt az alkatreszek elegge hatarra 
vannak meretezve, hogy olcso legyen, igy biztos hogy nem birjak 
vegtelen ideig.
> Bizonyos fokig ilyen a PANASONIC egyik tipusu videoja, amiben egy kis programhiba van
> és egy kicsit szorulós kazetta esetén leáll, és csak a szervizben tudják ujra inditani.
> A Pana szerencsére elismerte a hibát és cseréli a procit, de ha a szervizes szemét, akkor a kuncsaftot
> lenyulja majd 20 rongyra. Persze, csak ha már lejárt a garancia, mert addig nem tudja. A Pana viszont ekkor
> is ingyen cseréli a procit a szerviznek. Szóval ilyen idõket élünk. Mindenki ott rabol ahol tud.
Hat igen, ez mar a szerviz szemetsege.
Imi





More information about the Elektro mailing list