Ipari kemkedes sztori
Szabados Isván
szabados_i at dpg.hu
Tue Jul 18 00:03:58 CEST 2000
"Borbas Imre" <imreborbas at samsung.hu> 2000.07.17. 14:27:13 +2h-kor írta:
> On 17 Jul 2000, at 13:40, seasoft wrote:
>
> > Sziasztok!
> >
> > Mese kovetkezik. Valaki azt kerte, hogy anonym is hozza lehet szolni a
> > dologhoz.
> > Nos egy budapesti ismerosom (O az anonym, nem en !!!) hosszu idon
> keresztul
> > azzal foglalkozott,
> > hogy 2-3 nagy(!) cegnek a megbizasabol aramkoroket rajzolt vissza NYAKROL.
>
> >
> > Ugye aranyos, nem ??? Elmondasa szerint ezek joreszt kulfoldi termekek
> > voltak.
> Hi!
> Kulfoldon ez mar befutott iparag, ugy hivjak, hogy reverse
> engineering, eleg talalo a nev.
> Egyebkent arra is kene gondolni, hogy valakinek kesobb (5-10 ev
> mulva is akar) meg kell javitani egy keszuleket. Ha csupa mero
> joszandekbol ki szeretne cserelni egy lekapart feliratu 555-ot,
> lehet, hogy jopar orat kell szivnia vele. A gyarto telefonszama,
> cime mar azota reg megvaltozott, megszunt stb. A vevo szivja meg
> a legjobban, mert vagy ki kell dobnia az egesz cuccot vagy a
> szervizelesert kenytelen fizetni egy kisebb vagyont. Neha meg egy
> par eves, vilagceg altal gyartott tv-be is szinte lehetetlen
> processzort szerezni, nemhogy ilyen kisszerias gepekbe. A vegen
> lehet, hogy a visszajara fordul a dolog: a mugyantaval kiontott
> cuccban csak egy ellenallas egett el, de ki kell cserelni az egesz
> dobozt, ami a pince/padlas legmelyen van beszogelve, szivhat az
> elelmes gyarto a cserevel. Legkozelebb a t. vevo lehet, hogy azt
> mondja, hogy inkabb mastol vesz.
> Ez csak egy szubjektiv velemeny, szervizes szemszogbol nezve.
> Imi
Sziasztok !
Ebben a gondolatmenetben csak egy dolog hibádzik.
Mégpedig az, hogy azt a példának vett 555-t is csak akkor tudja kicserélni
Illetve eldönteni, hogy azt kell cserélni, ha legalább kapcsolási rajza van a szerkezetről.
Ma viszont nem divat kapcsolási rajzot adni a termékhez.
Ezt bizonyos fokig megértem, viszont igaz, hogy a vevő igy teljesen kiszolgáltatott
a gyártónak. Sajnos ebben a nagy cégek az élenjárók. Igy igyekeznek biztositani maguknak a munkát
a szervizelés területén. Én már abban sem vagyok biztos, hogy nincs eldugva a temékben
valami szoftveres időzités, hogy tuti szervizbe kelljen menni a cuccal.
Bizonyos fokig ilyen a PANASONIC egyik tipusu videoja, amiben egy kis programhiba van
és egy kicsit szorulós kazetta esetén leáll, és csak a szervizben tudják ujra inditani.
A Pana szerencsére elismerte a hibát és cseréli a procit, de ha a szervizes szemét, akkor a kuncsaftot
lenyulja majd 20 rongyra. Persze, csak ha már lejárt a garancia, mert addig nem tudja. A Pana viszont ekkor
is ingyen cseréli a procit a szerviznek. Szóval ilyen időket élünk. Mindenki ott rabol ahol tud.
--
Üdv István <szabados_i at dpg.hu>
ICQ: 61912391
More information about the Elektro
mailing list