Ipari kemkedes sztori

Szabados Isván szabados_i at dpg.hu
Tue Jul 18 00:03:58 CEST 2000


"Borbas Imre" <imreborbas at samsung.hu> 2000.07.17. 14:27:13 +2h-kor írta:

> On 17 Jul 2000, at 13:40, seasoft wrote:
> 
> > Sziasztok!
> > 
> > Mese kovetkezik. Valaki azt kerte, hogy anonym is hozza lehet szolni a
> > dologhoz.
> > Nos egy budapesti ismerosom (O az anonym, nem en !!!) hosszu idon
> keresztul
> > azzal foglalkozott,
> > hogy 2-3 nagy(!) cegnek a megbizasabol aramkoroket rajzolt vissza NYAKROL.
> 
> > 
> > Ugye aranyos, nem ???  Elmondasa szerint ezek joreszt kulfoldi termekek
> > voltak. 
> Hi!
> Kulfoldon ez mar befutott iparag, ugy hivjak, hogy reverse 
> engineering, eleg talalo a nev.
> Egyebkent arra is kene gondolni, hogy valakinek kesobb (5-10 ev 
> mulva is akar) meg kell javitani egy keszuleket. Ha csupa mero 
> joszandekbol ki szeretne cserelni egy lekapart feliratu 555-ot, 
> lehet, hogy jopar orat kell szivnia vele. A gyarto telefonszama, 
> cime mar azota reg megvaltozott, megszunt stb. A vevo szivja meg 
> a legjobban, mert vagy ki kell dobnia az egesz cuccot vagy a 
> szervizelesert kenytelen fizetni egy kisebb vagyont. Neha meg egy 
> par eves, vilagceg altal gyartott tv-be is szinte lehetetlen 
> processzort szerezni, nemhogy ilyen kisszerias gepekbe. A vegen 
> lehet, hogy a visszajara fordul a dolog: a mugyantaval kiontott 
> cuccban csak egy ellenallas egett el, de ki kell cserelni az egesz 
> dobozt, ami a pince/padlas legmelyen van beszogelve, szivhat az 
> elelmes gyarto a cserevel. Legkozelebb a t. vevo lehet, hogy azt 
> mondja, hogy inkabb mastol vesz.
> Ez csak egy szubjektiv velemeny, szervizes szemszogbol nezve. 
> Imi

Sziasztok !

Ebben a gondolatmenetben csak egy dolog hibádzik.
Mégpedig az, hogy azt a példának vett 555-t is csak akkor tudja kicserélni
Illetve eldönteni, hogy azt kell cserélni, ha legalább kapcsolási rajza van a szerkezetről.
Ma viszont nem divat kapcsolási rajzot adni a termékhez.
Ezt bizonyos fokig megértem, viszont igaz, hogy a vevő igy teljesen kiszolgáltatott
a gyártónak. Sajnos ebben a nagy cégek az élenjárók. Igy igyekeznek biztositani maguknak a munkát 
a szervizelés területén. Én már abban sem vagyok biztos, hogy nincs eldugva a temékben
valami szoftveres időzités, hogy tuti szervizbe kelljen menni a cuccal.
Bizonyos fokig ilyen a PANASONIC egyik tipusu videoja, amiben egy kis programhiba van
és egy kicsit szorulós kazetta esetén leáll, és csak a szervizben tudják ujra inditani.
A Pana szerencsére elismerte a hibát és cseréli a procit, de ha a szervizes szemét, akkor a kuncsaftot
lenyulja majd 20 rongyra. Persze, csak ha már lejárt a garancia, mert addig nem tudja. A Pana viszont ekkor
is ingyen cseréli a procit a szerviznek. Szóval ilyen időket élünk. Mindenki ott rabol ahol tud.

-- 
 	Üdv    István   <szabados_i at dpg.hu>
                                        ICQ: 61912391




More information about the Elektro mailing list