onindito motor
gabor.roman at philips.com
gabor.roman at philips.com
Fri Dec 15 09:00:54 CET 2000
Udv!
>Ne zarjuk le a temat! Hogy lesz akkor az 1.3D Uno-mbol
>hibrid auto?
Ugy, hogy eladod, es veszel egy Toyota Priust. Allitolag jovore mar nalunk is lehet
kapni. Csak addig nyerjel a lotton.
A Prius egyebkent pont azt tudja, amit a tobbiek kivanalomkent felsoroltak: araszolas
a dugoban tisztan villannyal, stb. Japanban ez mar regota eleg nagy problema, ott mar
1998 tavaszan autoszalonban lehetett kapni a Priust 2170000 Yenert. Az akkori, 1,5Ft/Yen
arfolyamon szamitva ez nem is tunt tul soknak, de mire idaig elert, >800000 Bef lett
belole, pedig van az aran kornyezetvedelmi tamogatas. Nem tudom, otthon mennyi lesz.
A csomagtartoja joval nagyobb, mint az Unoe, pedig a hatso ules mogott figyelnek
az akkumulatorok. (Nekem is Uncsi van, csak nekem ezres benzines. Eleg gyoszos
(45 LE), de egy elonye van: egyszer sikerult vele 4.25l/100km-es fogyasztasi rekordot
felallitanom a nemet-osztrak autopalyakon.)
Ami a generatort illeti, Suranyi Endre: Az auto es en cimu konyveben olvastam, hogy
ha kellett neki egy kis "boost", atmenetileg _kikapcsolta_ a generatort. Az akkori
autok teljesitmenyehez kepest ez ugyanis szamottevo terhelest jelentett, es lehet, hogy
az a ciposdobozba dugott olajkalyha sem all ettol tulsagosan messze. (Ha hallottal
mar teli reggeleken a tulterhelestol megcsuszo ekszijat visitani, tudod, mirol beszelek.)
Adalek: Hasselt belso korgyurujen hidrogennel hajtott busz jar, egyelore demonstracios
cellal. A tartaly a tetejen van, a vizbontast szelenergiaval vegzik. Azt nem tudom, utasokat
szallit-e, de majd utananezek.
Gabor
More information about the Elektro
mailing list