pozicio meghatározása rádio-elektronikával?
Juhasz Gabor
juhaszg at deltav.hu
Sun Apr 30 10:02:25 CEST 2000
Nem beszelsz hülyeseget igy muködik az ALSYS-2000 gepjarmu vedelmi
rendszer.
Müholdas helymeghatarozas es "csendes riasztas" a 400 Mhz-es savban.
Egesz Bp. területen mülödik.
jackal wrote:
> Mostmar csak azt mondjatok meg legyszi1.) hulyesegeket beszelek -e?2.)
> meg lehet-e ezt hasonlokeppen valositani?
>
>
>
>
> Az ALSYS-2000 rádióelektronikai gépkocsivédelmi és távfelügyeleti
> rendszer ismertetése
>
>
>
> Magyarországon évente átlagosan 16 ezer személygépkocsit lopnak el,
> ebbõl 12 ezret Budapesten. A lopások mintegy
> kétharmad része az éjszakai órákban történik, ezért mire a tulajdonos
> észleli a lopást és feljelentést tesz, a gépkocsija – hamis
> papírokkal – gyakran már el is hagyta az országot. Jelenleg 100
> ellopott autóból mindössze 7-8 kerül elõ.
>
> Az ALSYS-2000 rádióelektronikai gépkocsivédelmi és távfelügyeleti
> rendszer egy olyan termék- és
> szolgáltatáscsomagot ajánlj Önnek, amelynek egymásra épülõ, és egymást
> kiegészítõ elemei nagyfokú
> biztonságot nyújtanak a gépkocsi-lopások ellen.
>
> E termék- és szolgáltatáscsomag fõbb elemei a következõk:
>
> 1.A védett gépkocsiba rejtetten egy olyan adó-vevõ-vezérlõ egységet
> (a továbbiakban: fedélzeti egységet) építünk
> be, amelyik érzékeli a lopási kísérletre utaló jeleket (például:
> illetéktelen ajtónyitást, személyazonosítás nélküli
> motor indítási kísérletet, elmozdítást, emelést, vontatást stb.)
> és ezek hatására automatikusan “csendes” riasztó
> rádiójeleket kezd sugározni.
>
> 2.E rádiójeleket a gépkocsi tulajdonosa a jármû 700-1000 méteres
> körzetében a nála lévõ miniatürizált vevõ készülék
> (a továbbiakban: pager) segítségével érzékeli. A készülék éles,
> szaggatott sípoló hanggal figyelmezteti a lopási
> kísérlet megkezdésére.
>
> 3.A gépkocsiba rejtetten beépített fedélzeti egység többfokozatú
> indításgátló funkciót is betölt. Emiatt a gépkocsit
> saját tulajdonosa is csak egy négy számjegyû azonosító kódnak a
> személyazonosító egységbe történõ bebillentyûzése
> után tudja elindítani. Ez a megoldás – a kód ismeretének
> hiányában – megakadályozza a gépkocsi elindítását
> másolt kulccsal vagy akár az ellopott eredeti kulccsal is.
>
> 4.A fedélzeti egységbõl sugárzott riasztó rádiójeleket – Budapest
> közigazgatási területén belül – egy átjátszó góchálózat
> az ALSYS-2000 távfelügyeleti diszpécser központjába továbbítja,
> ahol a jelek számítógépes kiértékelése alapján a
> központ digitális térképén meghatározható a lopási kísérlet
> megközelítõen pontos helye, a gépkocsi
> elmozdítása esetén a haladás útvonala, továbbá a számítógép
> adattárából a tulajdonos, valamint a gépkocsi
> legfontosabb adatai (típusa, gyártmánya, színe, rendszáma stb.).
>
> 5.A diszpécser központ haladéktalanul értesíti az illetékes
> kerületi rendõrséget és telefaxon átadja számára a
> lopási kísérlettel összefüggésben keletkezett és rendelkezésére
> álló adatokat.
>
> 6.A diszpécser központ, a rendõrség értesítésén túlmenõen, azonnal
> a helyszínre irányítja az ALSYS-2000
> távfelügyeleti rendszer – a közvetlen helyzet meghatározásra és
> követésre alkalmas speciális mûszerekkel felszerelt –
> saját gépkocsis biztonsági szolgálatát, azzal a céllal, hogy a
> gépkocsi lopást – az 1998. évi IV. törvény
> biztosította kereteken és lehetõségeken belül – megakadályozzák.
>
> 7.Amennyiben a gépkocsit – az indításgátlók kiiktatása, leküzdése
> után – “saját lábon” lopják el, akkor a gépkocsis
> biztonsági szolgálat jármûvébõl, rádiójellel mód nyílik az
> ellopott jármû motorjának leállítására.
>
> 8.Ha a gépkocsi tulajdonosát akkor éri támadás, amikor jármûvével a
> parkolás helyérõl el akar indulni, akkor
> elõfordulhat, hogy kényszerítik az azonosító kód
> bebillentyûzésére. Ez esetben a gépkocsi tulajdonosának –
> saját személyes biztonságának kockáztatása nélkül – módja van
> arra, hogy – egy speciális kóddal – az
> ALSYS-2000 diszpécser központját az azonosítás kikényszerítésérõl
> értesítse és az ellopott jármû nyomon
> követését lehetõvé tegye.
>
> 9.Ha a gépkocsi tulajdonosát már járó motor mellett, vagyis a
> fedélzeti egység azonosított állapotában éri a
> támadás (például piros lámpa elõtt álló helyzetben kinyitják a
> gépkocsi vezetõ oldal felõli ajtaját), akkor a rendszer az
> ajtónyitást követõen mintegy 20 másodpercen belül automatikusan
> megkezdi a riasztó rádiójelek
> sugárzását, és ha a gépkocsival a tolvaj elindul, akkor leállítja
> a jármû motorját.
>
> 10.Elõfordulhat, hogy a gépkocsiba beépített biztonsági
> berendezéseket egyes szervizekben a
> gépkocsi-tolvajok “megrendelésére” szándékosan kiiktatják. Ezért
> az ALSYS-2000 rendszer tervezõi olyan
> tesztelõ funkciót építettek be a szolgáltatásukba, amelynek
> segítségével a gépkocsi tulajdonosa bármikor
> ellenõrizni tudja saját fedélzeti egysége, de a teljes mûszaki
> rendszer hibamentes mûködését is. A tesztkód
> bebillentyûzését követõen a rendszer hibamentes mûködését a
> féklámpa háromszori felvillanása jelzi, a
> gépkocsi rendszáma pedig megjelenik a beépítõ hely elektromos
> kijelzõ tábláján.
>
> 11.Elõfordulhat – például szervizben vagy a gépkocsi kölcsönadása
> esetén –, hogy hosszabb-rövidebb idõre
> biztosítani kell az ALSYS-2000 rendszer által védett gépkocsi
> használatát a kezelésben járatlan személyek
> számára. Ez azáltal válik lehetõvé, hogy a gépkocsi
> tulajdonosának módjában áll – egy speciális kóddal –
> idõszakosan “kilépni” a rendszer védelme alól. A kilépés és a
> visszalépés idõpontját a távfelügyeleti rendszer
> számítógépe rögzíti.
>
> 12.Az ALSYS-2000 gépkocsivédelmi rendszer rendelkezik a Magyar
> Biztosítók Szövetsége legmagasabb minõsítésével.
> Ügyfeleink számára az AXA-Colonia és a Generali Providencia
> Biztosító jelentõs kedvezményt ad a CASCO biztosítás
> díjából.
>
> További felvilágosításért hívja az ALSYS-2000
> Vagyonvédelmi Kft. Ügyfélszolgálatát:
>
> 1131 Budapest, Dolmány u. 37.
>
> Telefon: 239-35-95 vagy 239-12-53
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: http://www.centralnet.hu/pipermail/elektro/attachments/20000501/20edd0aa/attachment.html
More information about the Elektro
mailing list