Re:  UHF ado

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Fri Apr 21 23:11:20 CEST 2000


Sziasztok,

Tudom, hogy leragott mar egy kisse ez a csont, es nem is ez volt az eredeti
felvetes (marmint az energiatermeles a modellgepen), de most jartam egesz mas
okbol a modellmotorokkal foglalkozo ismerosomnel, es kitargyaltuk a temat.

Szoval:
Elovett egy 10cm3-s motort, es megmutatta, hova kellene a magneseket rakni:
Van a legcsavar mogott kozvetlenul az un. legcsavar tarcsa.
Ez minden ilyen motoron igy van megoldva. Ennek az a szerepe, hogy atadja a
nyomatekot a legcsavarnak.
Ugy van megoldva, hogy a hengeres tengelyvegre rajon egy belul hengeres, kivul
kupos, hosszaban a palastja menten felhasitott rezgyuru. Ennek a kupja szorul
bele ebbe a legcsavartarcsaba, es egyuttal a tengely vallahoz odaszoritja az
elso csapagy belso gyurujet, es persze raszorul a tengelyre is.
A tarcsa igy kemenyen raszorul a tengelyvegre, amikor a tengely vegen levo
anyaval odanyomjak a legcsavarral egyutt, annyira, hogy csak lehuzoval lehet
levenni.
A tarcsa homlokfelulete radialisan reces, csakugy, mint a legcsavar ugyanitt.
Igy megy at a nyomatek.

Ez a legcsavar-tarcsa kb 10mm vastag, es nincs akadalya akar nagyobbat is
odatenni.
Ebbe radialisan be lehet furni a magneseket, pl 2 vagy 4 darabot, az
alutarcsat ra lehet zomiteni a furat peremenel, meg be is lehet ragasztani.
A motor alja eleg szabad, ott lehet egy tartocska, ami a kis tekercset
megfogja alulrol a legcsavartarcsahoz kozel.

Megkerdeztem a sractol a legcsavar tovebe valo befurast is. Egyaltalan nem
tartotta durva dolognak, de persze a fonti megoldast jobban favorizalta.

A tobbi otletem elegge baromsagnak bizonyult (forgattyushaz, meg ilyesmi).

hjozsi





More information about the Elektro mailing list