Kerekparcomp
SGy
sarkozy at mail.datatrans.hu
Fri Oct 22 01:06:58 CEST 1999
Sziasztok!
> Latom, hogy az eddigi hozzaszolasok a temahoz kb. ezt a szinvonalat utik
> meg. Pedig jo lett volna megvitatni, hogy milyen differencialo algoritmus
> is van ezekben a szerkezetekben, milyen pontossagot lehet elerni az ut
> illetve sebessegmeres soran. Mennyit javitana a helyzeten egy olyan
> kerekparcomp, ami tobb magnessel dolgozna.
Te milyen szerkezetrol beszelsz? Ami nekem van az olyan, hogy
be kell neki adni a kerek keruletet, es egy magnes van rajta. Tehat
az "algoritmus" igen egyszeru: K*Impulzus szam. :-) Ebbol
megallapitja azt, hogy hany metert megy. Ha teszek ra 2, 3, vagy
4 magnest akkor a keruletet elosztom a magnesek szamaval, es
azt irom bele. Ez akkor jo, ha nagy a kerek atmeroje, vagy
gyorsabban akarok eredmenyt kapni. Itt a pontossag attol fugg,
hogy mennyire pontosan mered le a bicaj kereket. A legjobbm
odszer az, ha egy sima beton feluleten csinalsz egy merest.
Teszel egy festekpottyot a kerekre, es tekersz par metert.
(lehetoleg ne egykerekezve. :-)) Aztan megmered a 2 potty
tavolsagat a betonon. Ha tobb magnes van akkor fontos, hogy jol
legyenek elosztva. A sebesseget meg az utbol hatarozza meg, van
benne egy ora, aminek a segitsegevel kiszamolja, hogy mennyit
mentel.
Amugy ez nem csak biciklire jo, a tesom simsonjara is egy ilyet
tettunk fel, mer is rendesen, asszem 199-ig tud merni, 2,5 digites
kijelzoje van. A simson meg nem megy ennyit. :-)
Bye, Gyozo
More information about the Elektro
mailing list