Akkutolto

Istvánfi Béla istvanfibela at matavnet.hu
Fri Nov 19 18:00:00 CET 1999


Nálam ugyanez a helyzet, csak max 5A-el. uA78HGSC a stab IC.
és a szivargyújtóba lehet dugni a kanócot. (skodában
bonyolult az aksira kötni).
Teljesen jól muködik, csontig kisütött aksit 5A-el tölt, a
végfeszültség pedig 13,8V-ra van belove, mert én néha zselés
aksit is töltök vele.
Bármilyen savas akkuhoz használható a módszer.
A NiCd, NiMH és egyéb modern akkuk érzékenyek a töltésre,
azokhoz nem javaslom ezt a töltést.

Üdvözlettel:
Istvánfi Béla
istvanfibela at matavnet.hu

> Sziasztok !
>
> En a kovetkezot csinaltam.
> Egy potival beallithato feszultsegu rovidzarvedett
tapegyseg.
> A tuzveszely csokkentese miatt visszahajlo
karakterisztikaval
> es maximum 0,5 A toltoarammal. (Magyarazom a
bizonyitvanyom,
> hogy miert csak fel A a maximalis aram.)   Ez volt keznel.
:-)
> Rateszem a kocsiban levo akkumulatorra a csipeszeket es
ott hagyhatom
> akkor is, ha esetleg tobb napig nem indulok el.
> A tapegyseg hutolemeze reggelre mindig hideg.
> Este mindig melegszik, amikor bekapcsolom.
> A toltes pedig 6 Ao-nal kevesebb reggelig.
> A 6 Ao toltes 300A-es inditoaramot 2 masodpercig
> tud biztositani, ha a hatasfoktol eltekintunk.
> 2 masodperc alatt el kell indulni egy jo dieselnek, vagy
> jol beallitott gyujtasu benzines autonak is.
> A fontosabb, hogy az akkumulator elektrolitja  a
> folyamatos toltes miatt aktivabb, mint nelkule.
> Nem kell alkalmazni a lampat fel-le modszert
> inditas elott.
>
> Udv. Tibi
>
>
>
>





More information about the Elektro mailing list